Nordea Finans indgår samarbejde med Fintech-virksomheden Lendme

Bjorn Boje Jensen April 2017
05-12-17 10:50 | Digital banking | Daglig økonomi

Det nye samarbejde betyder, at private kunder fremadrettet også kan få lånetilbud fra Nordea Finans, når de ansøger via Lendmes online mæglerplatform. Lendme-samarbejdet udspringer af Nordeas sponsorering og støtte til Copenhagen Fintech, som Lendme er en del af.

For Nordea Finans ligger det nye samarbejde fuldstændig i tråd med Nordeas ønske om at kunne give kunderne endnu bedre oplevelser ved at arbejde sammen med fintech-virksomheder, der har udviklet smarte og innovative løsninger.

”Lendme er first mover på lånemæglermarkedet i Danmark, og samarbejdet skal ses som et første spadestik og en milepæl i Nordeas strategi om at indgå partnerskaber med opstartsvirksomheder, der har nye ideer og finansielle servicemodeller til glæde og gavn for forbrugerne,” siger Bjørn Bøje Jensen, adm. direktør i Nordea Finans Danmark, om samarbejdet.

Lendmes online mæglerplatform på lendme.dk gør det muligt for forbrugerne at ansøge om lån ét sted, men alligevel få flere tilbud på lån fra forskellige banker og finansieringsselskaber. Dermed kan forbrugerne på en nem og overskuelig måde sammenligne de forskellige tilbud og vælge det, der er bedst for dem.

Platformen imødekommer den ændrede kundeadfærd, som banksektoren oplever i disse år, siger Bjørn Bøje Jensen.

”Det handler om innovation, hastighed og ansvarlighed. Vi skal imødekomme forbrugernes krav om tilgængelighed og enkelhed i en digital verden. Lendmes koncept er simpelt og innovativt, og på den måde giver vi kunderne den bedste service. Samtidig er det også vigtigt for os at drive en gennemsigtig og ansvarsfuld forretning i partnerskab med Lendme, hvor kunderne dels får flere lånetilbud online, men også gennemgår en kreditvurderingsproces, som sikrer en valid vurdering af kundernes tilbagebetalingsevne,” siger Bjørn Bøje Jensen.

Lendmes CEO og partner, Frederik Murmann, er meget begejstret for samarbejdet med Nordea Finans og ser det som en fordel for kunderne, at en spiller som Nordea nu også er med.

”Partnerskabet mellem os og Nordea Finans vil yderligere bidrage til en sund konkurrence på privatlånsmarkedet og øger kundernes muligheder for at finde det bedste tilbud. Og derfor er det kun sundt og godt, at et finansieringsselskab som Nordea Finans kommer med ombord med deres ekspertise inden for lån.”

Copenhagen FinTech CEO Thomas Krogh Jensen udtrykker også stor begejstring for samarbejdet.

”Det er glædeligt at se, at Nordeas støtte og sponsorat har båret frugt i form af dette samarbejde. Det vil klart være med til at inspirere og motivere nye aktører i Fintech-miljøet hvor nye og innovative ideer skabes.”

På lendme.dk kan man fra i dag, den 5. december 2017, få lånetilbud fra Nordea Finans.

Kort om Nordea Finans
Nordea Finans er et 100 % ejet datterselskab af Nordea Bank. Vi finansierer både til private og erhverv – lige fra briller til entreprenørmaskiner. Vi hjælper virksomheder med trepartsfinansiering via partnerskaber med f.eks. detailkæder og importører inden for mange forskellige brancher. Vores løsninger dækker leasing, factoring, aktivfinansiering, salgsfinansiering, forbrugslån, kreditter og kort. Mere info på nordeafinans.dk.

Kort om Lendme
Lendme er en ny platform, som er i gang med at ændre måden, hvorpå danskerne ansøger og sammenligner lånetilbud fra flere banker. Med blot én ansøgning modtager du konkrete lånetilbud fra flere banker og finansieringsselskaber, som du nemt og overskueligt kan sammenligne. Vælg det bedste tilbud, underskriv låneaftalen og pengene overføres direkte til din konto. Mere info på lendme.dk.

Kort om Copenhagen Fintech
Copenhagen FinTech er en non-profit organisation, som ønsker at skabe et dansk økosystem for virksomheder inden for finansiel teknologi (fintech). Organisationen blev stiftet i 2016 af Finans Danmark, Finansforbundet og Københavns Kommune og støttes i dag af mere end 100 partnere, sponsorer og medlemmer. Fra kontorfællesskabet i København arbejder mere end 50 virksomheder og 170 entreprenører med nye innovative løsninger inden for bank, forsikring og pension. Copenhagen FinTech er også initiativtager til Innovation Network for Finance IT. Mere info på copenhagenfintech.dk.

For yderligere oplysninger, kontakt:
Mads Sixhøj, Pressekonsulent i Nordea, Mobil: 70 80 11 62, E-mail: moc.aedron@johxis.sdam

Læs flere nyheder

Boende couple nordea

Udsigt til svagt stigende renter på F1-, F3- og F5-lån

Bolig Daglig økonomi

Nordea Kredits boligøkonom Lise Nytoft Bergmann giver gode råd i forbindelse med auktionen for rentetilpasningsråd

Årets juleforbrug går en spids op

Daglig økonomi

Juleforbruget stiger for tredje år i træk. For første gang i fem år bliver juleforbruget størst i region Hovedstaden.

Danskerne drømmer om tidlig pension

Samfundsøkonomi Investering Opsparing

63 år for kvinder og 65 år for mænd. Det er den pensionsalder, som danskerne peger på, hvis de selv kunne bestemme. Og det er langt fra den reelle pensionsal...

Investing in fintechs to accelerate innnovation