Udelukkelse af selskaber bag Dakota Access Pipeline

08-02-17 20:19 | Bæredygtighed | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler at udelukke de tre selskaber bag rørledningen Dakota Access Pipeline. De tre selskaber er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Philips 66.

U.S. Department of the Army meddelte 7. februar 2017, at man har til hensigt at give den endelige tilladelse til rørledningen. Det gør det muligt at bygge rørledningen i henhold til den nuværende ledningsføring under Lake Oahe og tæt på stammen Standing Rock Sioux’ reservat. U.S. Department of the Army har også annulleret planen om en yderligere miljøvurdering.

Nordea har søgt en dialog med de tre selskaber bag rørledningen om en alternativ placering. Selskaberne har ikke ønsket at indgå i nogen form for dialog med Nordea.

Læs flere nyheder

we.trade i luften med første blockchain-baserede handler

Nordea

Nordea har ydet et vigtigt bidrag til design og implementering af denne banebrydende løsning.

Undgå at falde for falske mails

Nordea

Hurtige tips til, hvordan du som virksomhed kan afsløre disse forsøg på svindel.

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Bæredygtighed Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Kritik af Nordea i Operation X

Nordea

Nordeas respons til kritik fra programmet Operation X på TV 2, der kritiserer Nordea for at have ignoreret advarsler om, at 500-eurosedler, leveret til vekse...

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.