Udelukkelse af selskaber bag Dakota Access Pipeline

A Dakota
08-02-17 20:19 | Bæredygtighed | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler at udelukke de tre selskaber bag rørledningen Dakota Access Pipeline. De tre selskaber er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Philips 66.

U.S. Department of the Army meddelte 7. februar 2017, at man har til hensigt at give den endelige tilladelse til rørledningen. Det gør det muligt at bygge rørledningen i henhold til den nuværende ledningsføring under Lake Oahe og tæt på stammen Standing Rock Sioux’ reservat. U.S. Department of the Army har også annulleret planen om en yderligere miljøvurdering.

Nordea har søgt en dialog med de tre selskaber bag rørledningen om en alternativ placering. Selskaberne har ikke ønsket at indgå i nogen form for dialog med Nordea.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 566 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Helge J. Pedersen, Andreas Steno Larsen

Finanspolitikken slippes løs, hvad siger Fed?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Joe Biden har fået vedtaget sin gigantiske hjælpepakke til amerikansk økonomi, og spørgsmålet er nu, hvordan Fed reagerer på udsigten til et superstærkt opsv...

Viser 5 ud af 566 resultater