Udelukkelse af selskaber bag Dakota Access Pipeline

08-02-17 20:19 | Samfundsansvar | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler at udelukke de tre selskaber bag rørledningen Dakota Access Pipeline. De tre selskaber er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Philips 66.

U.S. Department of the Army meddelte 7. februar 2017, at man har til hensigt at give den endelige tilladelse til rørledningen. Det gør det muligt at bygge rørledningen i henhold til den nuværende ledningsføring under Lake Oahe og tæt på stammen Standing Rock Sioux’ reservat. U.S. Department of the Army har også annulleret planen om en yderligere miljøvurdering.

Nordea har søgt en dialog med de tre selskaber bag rørledningen om en alternativ placering. Selskaberne har ikke ønsket at indgå i nogen form for dialog med Nordea.

Læs flere nyheder

Jyder dropper rejseforsikringen

Daglig økonomi

Flere jyder end sjællændere tager på ferie uden rejseforsikring. Men det er en stor risiko at løbe, advarer Nordeas forbrugerøkonom.

Hvert tredje barn får egne penge til ferien

Daglig økonomi

Børn kan lære meget af at administrere deres egne penge på ferien. Alligevel tager to ud af tre danske børn på ferie uden at have deres egne feriepenge med.

Sommerferiebudgettet sprænger rammerne

Daglig økonomi

For tredje år i træk bruger vi så mange penge på sommerferien, at det lander på årtiets hidtil højeste niveau.

Boligejere med Kort Rente-lån får ny lav rente

Bolig

Tusindvis af boligejere med Kort Rente-lån vil få en lidt lavere rente i 2. halvår 2017 end de havde i 1. halvår.