Udelukkelse af selskaber bag Dakota Access Pipeline

08-02-17 20:19 | Bæredygtighed | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler at udelukke de tre selskaber bag rørledningen Dakota Access Pipeline. De tre selskaber er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Philips 66.

U.S. Department of the Army meddelte 7. februar 2017, at man har til hensigt at give den endelige tilladelse til rørledningen. Det gør det muligt at bygge rørledningen i henhold til den nuværende ledningsføring under Lake Oahe og tæt på stammen Standing Rock Sioux’ reservat. U.S. Department of the Army har også annulleret planen om en yderligere miljøvurdering.

Nordea har søgt en dialog med de tre selskaber bag rørledningen om en alternativ placering. Selskaberne har ikke ønsket at indgå i nogen form for dialog med Nordea.

Læs flere nyheder

Economic-Outlook

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. januar.

Bolig Lise

Nordea Kredit-kunder får rekordlave renter

Bolig Nordea

Boligejere med rentetilpasningslån kan godt begynde at glæde sig. Nordea Kredit har netop afsluttet deres auktioner over rentetilpasningsobligationer med rek...

Blackfriday

Black Friday eksploderer i år

Daglig økonomi

Næsten hver anden dansker ender med at bruge penge på Black Friday i 2017. Det er en fordobling på ét år.

Housing report

Nordea dykker ned i de aktuelle tendenser på de nordiske boligmarkeder

Investering Nordea

I en ny rapport ser Nordeas analytikere nærmere på de aktuelle temaer på de nordiske boligmarkeder samt udsigterne.

Få mad til døren og spar tid og penge

Daglig økonomi

Du bruger 11 døgn om året på at gå i butikker og købe madvarer. Det kan gøres både billigere og hurtigere på nettet.