Udelukkelse af selskaber bag Dakota Access Pipeline

A Dakota
08-02-17 20:19 | Bæredygtighed | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler at udelukke de tre selskaber bag rørledningen Dakota Access Pipeline. De tre selskaber er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Philips 66.

U.S. Department of the Army meddelte 7. februar 2017, at man har til hensigt at give den endelige tilladelse til rørledningen. Det gør det muligt at bygge rørledningen i henhold til den nuværende ledningsføring under Lake Oahe og tæt på stammen Standing Rock Sioux’ reservat. U.S. Department of the Army har også annulleret planen om en yderligere miljøvurdering.

Nordea har søgt en dialog med de tre selskaber bag rørledningen om en alternativ placering. Selskaberne har ikke ønsket at indgå i nogen form for dialog med Nordea.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 547 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

The White House, USA

Blå bølge i USA – hvem er vindere og hvem er tabere?

Investering Nordea podcasts

Lyt til årets første episode af Nordea Pulse og få seniorstrateg Simon Kristiansens vurdering af de seneste begivenheder i USA.

Nordea podcast

Umættelig risikoappetit

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge J. Pedersen og chefanalytiker Niels Christensen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende...