Nordea sætter power på kundernes opsparing

11-10-18 7:27 | Opsparing

Nordea lancerer i dag den digitale investeringsrådgiver Nora til vores kunder i Danmark. Nora er både billig og bæredygtig – og tilbyder som noget nyt nem investering af en fast månedlig opsparing.

Fra i dag vil Nordeas kunder finde vores nye digitale investeringsrådgiver, Nora, i deres mobil- og netbank. Nora er en let og overskuelig måde at sætte power til opsparingen på.

”Vi kommer nu med en digital løsning, der gør det nemt og enkelt for vores kunder at investere deres opsparing. Med Noras hjælp udarbejdes der en individuel investeringsprofil, og herefter er det let for kunden at placere sine penge - bæredygtigt og til en konkurrencedygtig pris,” siger Frank Vang-Jensen, landechef i Nordea Danmark.

Nora står for Nordea Robo Advice, og den digitale rådgiver tilbyder fem forskellige fonde med hver deres investeringsprofil. Fælles for dem er, at de lever op til Nordeas høje standard for bæredygtig opsparing og er screenede for miljø, sociale og ledelsesmæssige forhold - til konkurrencedygtige priser.

Tidligere i år blev Nora lanceret for svenske og finske kunder, og her viser de første erfaringer, at den gennemsnitlige bruger er 38 år, mens en typisk investor ellers er 56 år. Erfaringen er altså, at det digitale alternativ tiltaler en yngre målgruppe.

”Med Nora kan du komme i gang på investeringsmarkedet for bare 100 kroner, så vi ser dette som en oplagt mulighed for blandt andet førstegangsinvestorer. Det er let, intuitivt og hurtigt at komme i gang,” udtaler Frank Vang-Jensen.

Som noget nyt introducerer Nordea med Nora en månedlig opsparing, hvor kunderne automatisk kan investere et fast beløb. Og netop den mulighed har et flertal af vores kunder i de øvrige nordiske markeder udnyttet.

”Nora er et eksempel på, hvordan vi hele tiden arbejder på at gøre det nemmere for kunderne at håndtere deres økonomi i hverdagen. Med Nora kan vores kunder således på en nem og enkel måde investere penge, som måske ellers ville stå på en konto i banken,” siger Frank Vang-Jensen.

Ifølge tal fra Danmarks Statistik har danskerne tilsammen 965 milliarder kroner stående på konti i deres bank. Omkostningsniveauet for fondene i Nora ligger i spændet 0,59-0,79 procent i ÅOP. (ÅOP inkluderer ikke indirekte handelsomkostninger - mellem 0,15 og 0,23 procent), og der kan placeres mellem 100 og 300.000 kroner i Nora. Der er ingen handelsomkostninger for kunden forbundet med at købe og sælge i Nora.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen
Pressechef

Read more news

Viser 5 ud af 732 resultater

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Viser 5 ud af 732 resultater