Nordea sætter power på kundernes opsparing

11-10-18 7:27 | Opsparing

Nordea lancerer i dag den digitale investeringsrådgiver Nora til vores kunder i Danmark. Nora er både billig og bæredygtig – og tilbyder som noget nyt nem investering af en fast månedlig opsparing.

Fra i dag vil Nordeas kunder finde vores nye digitale investeringsrådgiver, Nora, i deres mobil- og netbank. Nora er en let og overskuelig måde at sætte power til opsparingen på.

”Vi kommer nu med en digital løsning, der gør det nemt og enkelt for vores kunder at investere deres opsparing. Med Noras hjælp udarbejdes der en individuel investeringsprofil, og herefter er det let for kunden at placere sine penge - bæredygtigt og til en konkurrencedygtig pris,” siger Frank Vang-Jensen, landechef i Nordea Danmark.

Nora står for Nordea Robo Advice, og den digitale rådgiver tilbyder fem forskellige fonde med hver deres investeringsprofil. Fælles for dem er, at de lever op til Nordeas høje standard for bæredygtig opsparing og er screenede for miljø, sociale og ledelsesmæssige forhold - til konkurrencedygtige priser.

Tidligere i år blev Nora lanceret for svenske og finske kunder, og her viser de første erfaringer, at den gennemsnitlige bruger er 38 år, mens en typisk investor ellers er 56 år. Erfaringen er altså, at det digitale alternativ tiltaler en yngre målgruppe.

”Med Nora kan du komme i gang på investeringsmarkedet for bare 100 kroner, så vi ser dette som en oplagt mulighed for blandt andet førstegangsinvestorer. Det er let, intuitivt og hurtigt at komme i gang,” udtaler Frank Vang-Jensen.

Som noget nyt introducerer Nordea med Nora en månedlig opsparing, hvor kunderne automatisk kan investere et fast beløb. Og netop den mulighed har et flertal af vores kunder i de øvrige nordiske markeder udnyttet.

”Nora er et eksempel på, hvordan vi hele tiden arbejder på at gøre det nemmere for kunderne at håndtere deres økonomi i hverdagen. Med Nora kan vores kunder således på en nem og enkel måde investere penge, som måske ellers ville stå på en konto i banken,” siger Frank Vang-Jensen.

Ifølge tal fra Danmarks Statistik har danskerne tilsammen 965 milliarder kroner stående på konti i deres bank. Omkostningsniveauet for fondene i Nora ligger i spændet 0,59-0,79 procent i ÅOP. (ÅOP inkluderer ikke indirekte handelsomkostninger - mellem 0,15 og 0,23 procent), og der kan placeres mellem 100 og 300.000 kroner i Nora. Der er ingen handelsomkostninger for kunden forbundet med at købe og sælge i Nora.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen
Pressechef

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater