Nordea Finans indgår samarbejde med Minuba

03-09-18 9:22 | Nordea

Nordea Finans og tech-selskabet Minuba indgår nu et samarbejde, der skal gøre hverdagen lettere for landets håndværksmestre. Via Minubas platform vil håndværkere fremover kunne hjælpe kunderne med finansiering.

Det er Nordeas finansieringsselskab Nordea Finans, der sammen med Minuba har udviklet et nyt finansieringskoncept kaldet Service Finans, hvor håndværksmesteren allerede ude ved kunden kan udarbejde et tilbud, der indeholder forslag til finansiering. Finansieringstilbuddet kan dække alt fra etablering af energirigtig LED-belysning til et reparation af ett sprængt vandrør – og op til en pris på 300.000 kroner.

- Minuba er et unikt værktøj, der letter administrationen for de danske håndværkere og hjælper dem med at blive mere effektive til at drive forretning. Nu lægger vi en ekstra dimension på, nemlig finansieringstilbud til håndværkernes kunder, så kunderne hurtigt og nemt kan sætte drømmeprojektet i gang, siger Christian Jensen, chef for Nordea Finans.

Tilbuddet om finansiering via Service Finans er gratis og uforpligtende. Gennem håndværksmesteren får kunden et tilbud via link til Service Finans’ hjemmeside, hvor kunden skal give oplysninger og underskrive med NemID. Processen tager højst 24 timer og forudsætter, at kunden bliver kreditgodkendt af Nordea Finans.

- Vi er glade for at have Nordea Finans med som samarbejdspartner, så vi kan udvikle Minuba til at blive et endnu stærkere redskab for håndværkerne. Vi er drevet af et ønske om at styrke håndværkernes forretningsmuligheder, og nu kan vi tilbyde at hjælpe med et uforpligtende finansieringstilbud målrettet deres kunder. Det vil gøre vejen fra tilbud til accept kortere – og på den vis øge håndværkernes aktivitetsniveau. Det er nemlig ofte finansieringen, der er en udfordring for privatkunden, siger Minubas direktør Casper Hassø Nielsen.

For Nordea er det nye samarbejde et led i strategien om at indgå flere partnerskaber med techselskaber, der udvikler services, der kan forbedre kundernes hverdag. På den måde ligger Minuba i naturlig forlængelse af samarbejdet med en anden techselskab, nemlig Subaio, der skal hjælpe vores privatkunder med at have overblik over deres løbende abonnementer.

- Vi holder hele tiden øje med, hvad der bliver udviklet af nye spændende løsninger, som kan være relevante for vores kunder. Når vi ser et produkt, der giver mening for både vores kunder og vores forretningsstrategi, som nu i dag med Minuba, er vi klar til at gå med i form af et tæt partnerskab, udtaler Christian Jensen.

Sidste år indgik Nordea Finans et samarbejde med techselskabet Lendme, og det partnerskab bliver nu udvidet, idet hjemmesiden servicefinans.dk skal drives af Lendme, fortæller Christian Jensen:

- På mange måder er det nye samarbejde med Minuba et godt eksempel på, at vi tager vores strategi om partnerskab alvorligt – og det viser med al tydelighed, hvordan et partnerskab med Nordea kan udvikle sig og vokse med tiden.

Yderligere information:

Tenna Schoer, pressekonsulent, Nordea, 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 654 resultater

Brief nordea news

Skal du have en aktiesparekonto?

Investering Bolig og privatøkonomi Ann Lehmann Erichsen

Ny måling viser, hvor mange danskere der har interesse for at få en aktiesparekonto

Nordea Kredit får ny adm. direktør

Nordea

Bestyrelsen i Nordea Kredit Realkreditaktieselskab har udnævnt direktør Claus Greve til ny administrerende direktør.

Nordeas kunder sparer 3,5 millioner kroner gennem ny digital løsning

Digital banking

På kun tre måneder har Nordeas kunder sparet 3,5 millioner kroner i uønskede abonnementer gennem den nye, digitale løsning ’Abonnementer’, som Nordea lancere...

Viser 5 ud af 654 resultater