Nordea og Topdanmark indgår partnerskab

Foto Büro Jantzen.
Peter Hermann, administrerende direktør i Topdanmark, Brian Rothemejer Jacobsen, koncerndirektør i Topdanmark og Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark. Foto: Büro Jantzen.
16-08-19 10:05 | Nordea

En ny aftale om partnerskab mellem Nordea og Topdanmark vil give Nordeas danske kunder adgang til nogle af markedets bedste forsikringstilbud fra årsskiftet.

Nordeas kunder får fra årsskiftet særlig adgang til forsikringer fra Topdanmark. Det sker efter, at de to selskaber har underskrevet en samarbejdsaftale.

- Jeg er rigtig glad for, at vi i tæt samarbejde med Topdanmark snart kan tilbyde vores kunder den fulde pakke af skadeforsikringer, og jeg er overbevist om, at vores kunder vil tage godt imod de nye muligheder, siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder.

I Topdanmark ser man også frem til det nye samarbejde.

- Topdanmark er meget glad for partnerskabet med Nordea. Det er det helt rette match. Både Topdanmark og Nordea har kunderne i centrum og har fokus på den gode kundeoplevelse og kvalitetsprodukter, siger Peter Hermann, administrerende direktør for Topdanmark.

Partner med stor erfaring

Topdanmark har stor erfaring med at drive partnerskaber til fordel for kunderne. Topdanmark har et distributionsmæssigt samarbejde og har tidligere haft et samarbejde med andre store banker.

- Vi har et meget stærkt udvalg af forsikringsprodukter, som Nordeas kunder får adgang til. Og vi har gode erfaringer med at samarbejde med andre selskaber, når vi tilbyder forsikringer. Den erfaring trækker vi kraftigt på, så vi kan tilbyde de bedste forsikringsløsninger til Nordeas kunder, siger Peter Hermann.

Nordea bekræfter, at den store erfaring også har gjort, at valget faldt på Topdanmark.

- Det har været vigtigt for os at vælge den partner, som kan give Nordeas kunder adgang til den stærkeste pakke af forsikringer. Topdanmark har ligesom os et stærkt kundefokus og vil give vores kunder et trygt og konkurrencedygtigt tilbud på forsikring som supplement til de produkter, vi selv tilbyder, siger Mads Skovlund.

Bredt udvalg af forsikringer

Aftalen træder i kraft den 1. januar 2020. Den omfatter både privat- og erhvervsforsikringer, så både private og virksomheder får gavn af den.

Private får adgang til et bredt udvalg af forsikringer herunder indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Virksomheder får adgang til fx erhvervsansvarsforsikring, bygningsforsikring, produktansvarsforsikring osv.

Kontakt:

Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark

Peter Hermann, administrerende direktør i Topdanmark

Read more news

Viser 5 ud af 707 resultater

House and garden in sunlight

Nordea vil kickstarte husejernes grønne omstilling

Pressemeddelelse Bæredygtighed Bolig

Et nyt samarbejde med den nystartede virksomhed Bodil Energi skal hjælpe danske husejere med at få taget hul på energirenoveringen

Andreas Østerheden

Lyt til de seneste investeringsråd fra chefstrateg Andreas Østerheden

Investering Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Nordea fastholder en aktieovervægt på trods af turbulente tider

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Viser 5 ud af 707 resultater