Nordea vil gøre det enklere at være kunde

18-09-18 8:06 | Daglig økonomi

Nordea arbejder på at skabe en bedre og mere enkel bank for kunderne, hvor det er lettere at komme i kontakt med os, hvor vi svarer hurtigere, og hvor vi gør det endnu nemmere at få den rigtige rådgivning og service, når behovet er der.

Som en vigtig del af den strategi introducerer Nordea derfor fra årsskiftet Min hverdag for alle privatkunder.

- Vi tager nu et stort skridt fremad for at skabe en mere enkel og mere relevant bank for vores kunder. Vi ved, at kunderne efterspørger god, personlig rådgivning og større tilgængelighed. Med Min hverdag giver vi alle vores kunder vores mest efterspurgte services, så de nemt og enkelt kan køre hverdagsøkonomien, siger Nordeas danske landechef Frank Vang-Jensen.

Nordea har samlet alle de services, kunderne har brug for i deres hverdag. Med Min hverdag får vores kunder blandt andet:

• Adgang til personlig betjening døgnet rundt 365 dage om året.
  • Personlige møder med rådgivere enten fysisk eller online/telefonisk – også om aftenen og i weekenden.
  • Mobilbank og Netbank med bl.a. nem og hurtig overførsel af penge, scanning af regninger og personlig chat.
  • Visa/Dankort og Nordea Pay til betaling i ind- og udland samt øjeblikkelig udstedelse af digitalt betalingskort, hvis kortet skulle blive væk eller stjålet.
  • Innovative, digitale betalingsløsninger som Apple Pay og Nordea Wallet, som gør det enkelt at betale i butikker og på nettet.
  • Gebyrfri hævning af kontanter med Visa/Dankort og Nordea Pay i alle bankers hæveautomater i Danmark samt udenlandsk valuta i Nordeas automater i Danmark.

Med Min hverdag vil kunderne opleve, at de har adgang til en Nordea-rådgiver, når behovet opstår – hvor som helst og når som helst.

- Vi skal være tilgængelige for vores kunder. Også søndag eftermiddag, når en børnefamilie er til åbent hus-arrangement og rigtig godt kunne tænke sig at slå til og derfor har brug for os. I den slags store og vigtige øjeblikke i vores kunders liv skal vi være der for dem - hurtigt og med de rette kompetencer, udtaler Frank Vang-Jensen.

Øget tilgængelighed og fleksible priser

Med introduktionen af Min hverdag sender vi det eksisterende kundeprogram på en velfortjent pension efter 17 år. Kunderne vil fremover opleve, at Nordeas tilbud i højere grad er skræddersyede til deres situation med eksempelvis individuelle priser på lån, der tager afsæt i kundernes aktuelle livssituation, engagement og behov.

- Vi går fra årsskiftet væk fra de faste priser for i stedet at tage udgangspunkt i den enkelte kunde, være mere fleksible og være endnu mere konkurrencedygtige. Det glæder vi os til at dele med vores kunder, siger Frank Vang-Jensen.

Yderligere information:

Stine Green Paulsen, pressechef, Nordea, 70 80 11 62

Min hverdag

Min hverdag koster årligt 360 kroner, der vil blive opkrævet kvartalsvist. Unge kunder op til 28 år, kunder med boliglån i Nordea samt Premium Banking- og Private Banking-kunder betaler ikke for Min hverdag. Lukningen af kundeprogrammet ændrer ikke ved renten på kundernes eksisterende lån, kreditter og opsparing.

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater