Nyt overblik over abonnementer til Nordeas kunder

22-11-18 8:46 | Nordea

Nordeas kunder får nemt overblik over deres abonnementer og med et enkelt klik kan abonnementerne opsiges - direkte på mobilen.

Nordeas kunder kan nu nemt og enkelt få overblik over deres abonnementer på mobilen. Løsningen giver mulighed for at overvåge og opsige abonnementer og faste betalinger.
Det er den digitale tjeneste Subaio, som Nordea nu har integreret som et fast element i vores Wallet-app under navnet Abonnementer.
- Det kan være svært som forbruger at overskue alle de abonnementer, som er blevet en stor del af mange danskeres dagligdag, hvad enten det er til træningscentret eller tv-pakken. Som kunde i Nordea har du nu et fantastisk redskab til at holde styr på dine abonnementer og til let at komme af med dem, du ikke ønsker, siger Mads Skovlund, der er ansvarlig for privatkunder.

Hjælper kunderne mod abonnementsfælder

Forbrugerombudsmanden har flere gange udtalt, at såkaldte abonnementsfælder på nettet er et alvorligt og voksende problem for danske forbrugere.
Med Abonnementer vil Nordeas kunder lettere identificere uønskede abonnementer og skille sig af med dem. Funktionen er inkorporeret som en del af Nordeas nye kundepakke Min hverdag.

- I Nordea arbejder vi fokuseret på at skabe en bank, der er mere tilgængelig for vores kunder, og som er nem at være kunde i. Vi vil gerne hjælpe kunderne med deres økonomi, og her mener vi, at Abonnementer passer godt til vores tilbud til kunderne, siger Mads Skovlund.

Subaio er derfor et naturligt led i Nordeas strategi om at samarbejde med innovative fintech-virksomheder, der kan levere gode løsninger til gavn for Nordeas kunder. Tidligere i år investerede Nordea i det nordjyske fintechselskab Subaio, og ambitionen er at udvide tjenesten til Nordeas kunder i Norge, Sverige og Finland.

- Vi er rigtig glade for, at vores service nu er ude hos Nordeas dansker kunder – og vi går straks i gang med at udvikle løsningen til de andre nordiske lande, så forbrugere over hele Norden bedre kan holde styr på deres abonnementer og skille sig af med dem, de ikke vil have, siger Subaios administrerende direktør Thomas Laursen.
Under Abonnementer i Wallet vil alle typer abonnementer, der løbende bliver betalt med kort, fremgå, hvad enten det er inden for musik, software, mad eller telefoni.

Yderligere information:

Tenna Schoer, pressekonsulent i Nordea, tlf. 7080 1162

Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio, tlf. 5337 5221

Read more news

Viser 5 ud af 732 resultater

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Viser 5 ud af 732 resultater