Nordea investerer i fintech-virksomheden CrediWire

Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for erhvervskunder.
05-09-19 6:55 | Nordea

Nordea har sammen med den danske bank Sparekassen Kronjylland købt sig ind i fintech-virksomheden CrediWire. Flere af vores danske erhvervskunder bruger allerede CrediWires løsning til at skabe sig et nemt og visuelt overblik over deres økonomi, og målet er at rulle løsningen ud til flere af vores kunder i Norden.

- CrediWire er et helt unikt værktøj, som både kan gøre hverdagen nemmere for vores erhvervskunder og kan styrke samarbejdet og dialogen mellem kunden og os som bank. Vi har gennem længere tid samar-bejdet med CrediWire og kan se, at deres løsning virker. Derfor har vi valgt at investere i fintech-selskabet, fortæller Nordeas danske chef for erhvervskunder, Bjørn Bøje Jensen.

Med investeringen får Nordea en plads i CrediWires bestyrelse og skal bl.a. hjælpe med at få løsningen bredt ud til flere lande.

- CrediWire giver vores kunder et nemt analyseværktøj til deres økonomi, så vi sammen kan udarbejde budgetter, kreditbehov, osv. – ikke kun ved et årligt statusmøde, men også i løbet af året. Vi håber derfor snart at kunne tilbyde det til flere af vores nordiske erhvervskunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

For CrediWire har det været vigtigt at vælge investorer, der kompetencemæssigt kan hjælpe virksomhe-den bedst på vej på dens stadige rejse.

- For os er det helt essentielt at få investorer ombord, der forstår, hvad vi vil med virksomheden, og kan hjælpe den på vej med andet end penge. Vi har været enormt heldige at have mulighed for at invitere Nordea og Sparekassen Kronjylland ombord, siger Nicholas Meilstrup, der er CEO i CrediWire.

Om CrediWire
CrediWire har udviklet et værktøj, der indsamler finansielle data på tværs af økonomisystemer for små og mellemstore virksomheder. Den giver ledelsen og dens rådgivere (såsom bank, revisor og bestyrelse) et grafisk, letforståeligt overblik over virksomhedens økonomi i realtid, automatiseret rapportering og mulig-hed for at sammenligne virksomhedens resultater med branchens tal. For virksomhederne er CrediWires system gratis, da modtagerne af dataene – fx bankerne – betaler for servicen.

Read more news

Viser 5 ud af 707 resultater

House and garden in sunlight

Nordea vil kickstarte husejernes grønne omstilling

Pressemeddelelse Bæredygtighed Bolig

Et nyt samarbejde med den nystartede virksomhed Bodil Energi skal hjælpe danske husejere med at få taget hul på energirenoveringen

Andreas Østerheden

Lyt til de seneste investeringsråd fra chefstrateg Andreas Østerheden

Investering Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Nordea fastholder en aktieovervægt på trods af turbulente tider

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Viser 5 ud af 707 resultater