Nordea investerer i fintech-virksomheden CrediWire

Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for erhvervskunder.
05-09-19 6:55 | Nordea

Nordea har sammen med den danske bank Sparekassen Kronjylland købt sig ind i fintech-virksomheden CrediWire. Flere af vores danske erhvervskunder bruger allerede CrediWires løsning til at skabe sig et nemt og visuelt overblik over deres økonomi, og målet er at rulle løsningen ud til flere af vores kunder i Norden.

- CrediWire er et helt unikt værktøj, som både kan gøre hverdagen nemmere for vores erhvervskunder og kan styrke samarbejdet og dialogen mellem kunden og os som bank. Vi har gennem længere tid samar-bejdet med CrediWire og kan se, at deres løsning virker. Derfor har vi valgt at investere i fintech-selskabet, fortæller Nordeas danske chef for erhvervskunder, Bjørn Bøje Jensen.

Med investeringen får Nordea en plads i CrediWires bestyrelse og skal bl.a. hjælpe med at få løsningen bredt ud til flere lande.

- CrediWire giver vores kunder et nemt analyseværktøj til deres økonomi, så vi sammen kan udarbejde budgetter, kreditbehov, osv. – ikke kun ved et årligt statusmøde, men også i løbet af året. Vi håber derfor snart at kunne tilbyde det til flere af vores nordiske erhvervskunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

For CrediWire har det været vigtigt at vælge investorer, der kompetencemæssigt kan hjælpe virksomhe-den bedst på vej på dens stadige rejse.

- For os er det helt essentielt at få investorer ombord, der forstår, hvad vi vil med virksomheden, og kan hjælpe den på vej med andet end penge. Vi har været enormt heldige at have mulighed for at invitere Nordea og Sparekassen Kronjylland ombord, siger Nicholas Meilstrup, der er CEO i CrediWire.

Om CrediWire
CrediWire har udviklet et værktøj, der indsamler finansielle data på tværs af økonomisystemer for små og mellemstore virksomheder. Den giver ledelsen og dens rådgivere (såsom bank, revisor og bestyrelse) et grafisk, letforståeligt overblik over virksomhedens økonomi i realtid, automatiseret rapportering og mulig-hed for at sammenligne virksomhedens resultater med branchens tal. For virksomhederne er CrediWires system gratis, da modtagerne af dataene – fx bankerne – betaler for servicen.

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater