Nordea investerer i fintech-virksomheden CrediWire

Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for erhvervskunder.
05-09-19 6:55 | Nordea

Nordea har sammen med den danske bank Sparekassen Kronjylland købt sig ind i fintech-virksomheden CrediWire. Flere af vores danske erhvervskunder bruger allerede CrediWires løsning til at skabe sig et nemt og visuelt overblik over deres økonomi, og målet er at rulle løsningen ud til flere af vores kunder i Norden.

- CrediWire er et helt unikt værktøj, som både kan gøre hverdagen nemmere for vores erhvervskunder og kan styrke samarbejdet og dialogen mellem kunden og os som bank. Vi har gennem længere tid samar-bejdet med CrediWire og kan se, at deres løsning virker. Derfor har vi valgt at investere i fintech-selskabet, fortæller Nordeas danske chef for erhvervskunder, Bjørn Bøje Jensen.

Med investeringen får Nordea en plads i CrediWires bestyrelse og skal bl.a. hjælpe med at få løsningen bredt ud til flere lande.

- CrediWire giver vores kunder et nemt analyseværktøj til deres økonomi, så vi sammen kan udarbejde budgetter, kreditbehov, osv. – ikke kun ved et årligt statusmøde, men også i løbet af året. Vi håber derfor snart at kunne tilbyde det til flere af vores nordiske erhvervskunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

For CrediWire har det været vigtigt at vælge investorer, der kompetencemæssigt kan hjælpe virksomhe-den bedst på vej på dens stadige rejse.

- For os er det helt essentielt at få investorer ombord, der forstår, hvad vi vil med virksomheden, og kan hjælpe den på vej med andet end penge. Vi har været enormt heldige at have mulighed for at invitere Nordea og Sparekassen Kronjylland ombord, siger Nicholas Meilstrup, der er CEO i CrediWire.

Om CrediWire
CrediWire har udviklet et værktøj, der indsamler finansielle data på tværs af økonomisystemer for små og mellemstore virksomheder. Den giver ledelsen og dens rådgivere (såsom bank, revisor og bestyrelse) et grafisk, letforståeligt overblik over virksomhedens økonomi i realtid, automatiseret rapportering og mulig-hed for at sammenligne virksomhedens resultater med branchens tal. For virksomhederne er CrediWires system gratis, da modtagerne af dataene – fx bankerne – betaler for servicen.

Read more news

Viser 5 ud af 767 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Næste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

INæste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

Viser 5 ud af 767 resultater