Nordea er stolt partner til Pride i de nordiske hovedstæder og Polen

10-06-19 15:00 | Nordea

Nordea støtter lige muligheder og grundlæggende menneskerettigheder. Vi er derfor stolte over at samarbejde med Pride 2019 i de nordiske lande og Polen.

Nordea ønsker at bidrage til et samfund, som er karakteriseret af mangfoldighed og lighed, og et arbejdsliv, hvor man kan være sig selv og blive respekteret. Vi ønsker at være kundens første valg, og vi handler altid ud fra et tankesæt baseret på etik og vores værdier. Derfor er Nordea også engageret i forskellige sociale tiltag, og Pride er i den forbindelse en naturlig samarbejdspartner.

”Vi ønsker at bidrage til et mere inkluderende samfund, hvor mangfoldighed ses som et aktiv. Derfor er det kun naturligt for os at være med til at slå et slag for lige muligheder. Det er helt i overensstemmelse med Nordeas værdier: Collaboration, Courage, Passion og Ownership, siger Snorre Storset, leder af Nordea Asset & Wealth Management.

Arbejdet med områder, der vedrører lige muligheder, mangfoldighed og inklusion, er en løbende proces og involverer mange medarbejder i Nordea. Nordea-medarbejdere i alle landene er gået sammen om at øge kendskabet til LGBT+-spørgsmål i vores daglige arbejde ved fx at etablere en intern medarbejder-organiseret gruppe (Employee Resource Group), som hedder LGBT+ and Allies. Det er endnu en grund til, at vi samarbejder med Pride.

”Som en stor aktør i Norden har Nordea mulighed for at gøre en forskel i samfundet, og vi ønsker at gribe den mulighed. Vi ved, at et blandet hold præsterer bedre, og vi ser mangfoldighed som et aktiv. Nordea har en bred tilgang til disse spørgsmål fx i vores kultur, arbejdsmiljø og ansættelsesproces”, siger Åsa Nilsson Billme, leder af Diversity and Inclusion i Nordea.

I de nordiske lande og Polen løber Pride af stablen i løbet af perioden maj-august. Nordea deltager både i interne og eksterne aktiviteter før og under Pride fx i paraden, interne seminarer og i Pride Park.

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater