Nordea er stolt partner til Pride i de nordiske hovedstæder og Polen

10-06-19 15:00 | Nordea

Nordea støtter lige muligheder og grundlæggende menneskerettigheder. Vi er derfor stolte over at samarbejde med Pride 2019 i de nordiske lande og Polen.

Nordea ønsker at bidrage til et samfund, som er karakteriseret af mangfoldighed og lighed, og et arbejdsliv, hvor man kan være sig selv og blive respekteret. Vi ønsker at være kundens første valg, og vi handler altid ud fra et tankesæt baseret på etik og vores værdier. Derfor er Nordea også engageret i forskellige sociale tiltag, og Pride er i den forbindelse en naturlig samarbejdspartner.

”Vi ønsker at bidrage til et mere inkluderende samfund, hvor mangfoldighed ses som et aktiv. Derfor er det kun naturligt for os at være med til at slå et slag for lige muligheder. Det er helt i overensstemmelse med Nordeas værdier: Collaboration, Courage, Passion og Ownership, siger Snorre Storset, leder af Nordea Asset & Wealth Management.

Arbejdet med områder, der vedrører lige muligheder, mangfoldighed og inklusion, er en løbende proces og involverer mange medarbejder i Nordea. Nordea-medarbejdere i alle landene er gået sammen om at øge kendskabet til LGBT+-spørgsmål i vores daglige arbejde ved fx at etablere en intern medarbejder-organiseret gruppe (Employee Resource Group), som hedder LGBT+ and Allies. Det er endnu en grund til, at vi samarbejder med Pride.

”Som en stor aktør i Norden har Nordea mulighed for at gøre en forskel i samfundet, og vi ønsker at gribe den mulighed. Vi ved, at et blandet hold præsterer bedre, og vi ser mangfoldighed som et aktiv. Nordea har en bred tilgang til disse spørgsmål fx i vores kultur, arbejdsmiljø og ansættelsesproces”, siger Åsa Nilsson Billme, leder af Diversity and Inclusion i Nordea.

I de nordiske lande og Polen løber Pride af stablen i løbet af perioden maj-august. Nordea deltager både i interne og eksterne aktiviteter før og under Pride fx i paraden, interne seminarer og i Pride Park.

Read more news

Viser 5 ud af 733 resultater

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 733 resultater