Nordea er stolt partner til Pride i de nordiske hovedstæder og Polen

10-06-19 15:00 | Nordea

Nordea støtter lige muligheder og grundlæggende menneskerettigheder. Vi er derfor stolte over at samarbejde med Pride 2019 i de nordiske lande og Polen.

Nordea ønsker at bidrage til et samfund, som er karakteriseret af mangfoldighed og lighed, og et arbejdsliv, hvor man kan være sig selv og blive respekteret. Vi ønsker at være kundens første valg, og vi handler altid ud fra et tankesæt baseret på etik og vores værdier. Derfor er Nordea også engageret i forskellige sociale tiltag, og Pride er i den forbindelse en naturlig samarbejdspartner.

”Vi ønsker at bidrage til et mere inkluderende samfund, hvor mangfoldighed ses som et aktiv. Derfor er det kun naturligt for os at være med til at slå et slag for lige muligheder. Det er helt i overensstemmelse med Nordeas værdier: Collaboration, Courage, Passion og Ownership, siger Snorre Storset, leder af Nordea Asset & Wealth Management.

Arbejdet med områder, der vedrører lige muligheder, mangfoldighed og inklusion, er en løbende proces og involverer mange medarbejder i Nordea. Nordea-medarbejdere i alle landene er gået sammen om at øge kendskabet til LGBT+-spørgsmål i vores daglige arbejde ved fx at etablere en intern medarbejder-organiseret gruppe (Employee Resource Group), som hedder LGBT+ and Allies. Det er endnu en grund til, at vi samarbejder med Pride.

”Som en stor aktør i Norden har Nordea mulighed for at gøre en forskel i samfundet, og vi ønsker at gribe den mulighed. Vi ved, at et blandet hold præsterer bedre, og vi ser mangfoldighed som et aktiv. Nordea har en bred tilgang til disse spørgsmål fx i vores kultur, arbejdsmiljø og ansættelsesproces”, siger Åsa Nilsson Billme, leder af Diversity and Inclusion i Nordea.

I de nordiske lande og Polen løber Pride af stablen i løbet af perioden maj-august. Nordea deltager både i interne og eksterne aktiviteter før og under Pride fx i paraden, interne seminarer og i Pride Park.

Read more news

Viser 5 ud af 661 resultater

White house

Podcast: Vigtigt recessionssignal blinker i USA - Er der grund til at gå i dækning?

Nordea podcasts Investering Nordea podcasts

I sidste uge gik rentekurven i minus i USA. Dette signal har vi set inden samtlige recessioner de sidste 50 år.

Vores ekspertbloggere holder dig opdateret om din økonomi

Daglig økonomi Investering Bolig Opsparing

Vores ekspertbloggere skriver næsten hver uge om emner, der er relevante for din økonomi.

Young couple housing

Forsikring for nybegyndere, der flytter hjemmefra

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Omkring hver femte ung er ikke forsikret, når de flytter hjemmefra

Foto Büro Jantzen.

Nordea og Topdanmark indgår partnerskab

Nordea

En ny aftale om partnerskab mellem Nordea og Topdanmark vil give Nordeas danske kunder adgang til nogle af markedets bedste forsikringstilbud fra årsskiftet.

Girl school age

Skolestart er langt fra gratis

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Når børnene møder i skolen første gang, har forældrene bbrugt 1.700 kr. til skoletaske med indhold.

Viser 5 ud af 661 resultater