Nordea vinder CSR-pris

29-10-19 10:44 | Bæredygtighed

Økonomisk Ugebrev Ledelse har analyseret og vurderet i alt 100 børsnoterede danske virksomheders CSR-rapporter. Årets topscorer blev Nordea.

Hvert år kårer Økonomisk Ugebrev Ledelse den danske virksomhed, der leverer den bedste rapport om virksomhedens præstation inden for Corporate Social Responsibility (CSR). CSR beskriver en virksomheds arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i sine forretningsaktiviteter.

Ugebrevet har undersøgt rapporterne fra 100 børsnoterede danske virksomheder ud fra ni forskellige parametre. Nordea har scoret topkarakter i samtlige discipliner for sin seneste udgave for 2018 (pdf, 1 MB), der blev offentliggjort i februar.

- Vi er rigtig glade for at blive anerkendt for indholdet af vores CSR-rapport. Vi kigger løbende på, hvordan vi kan forbedre rapporten fra år til år, så den giver det bedste indblik i, hvordan vi i Nordea arbejder med sociale og miljømæssige hensyn både strategisk og i det daglige, siger Jenny Fransson, der har ansvaret for rapporten, der i Nordea går under navnet Sustainability Report.

At Nordea i år tager førstepladsen skyldes ifølge Ugebrevet især, at vi i den seneste rapport lancerede nye initiativer i form af en grundig fact book for ESG-nøgletal og oplysninger om kortsigtede og langsigtede målsætninger.

Ugebrevet skriver blandt andet i sin begrundelse:
”Nordea har gennem flere år markeret sig som en af de førende storbanker i verden på bæredygtige initiativer. Det gælder for den interne CSR-strategi såvel som på produktsiden, hvor bl.a. bankens STAR-fonde har opnået en stærk markedsprofil.”

Read more news

Viser 5 ud af 713 resultater

Mange danskere med kreditkort snyder sig selv for fordelene

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten hver tredje voksen har et kreditkort. Mange bruger det dog kun på ferie og snyder dermed sig selv for kortets indbyggede forsikringer.

Young woman sitting on the jetty

Valentinsdag: hop ikke i kærligheds-fælden

Bæredygtighed

Kærlighedssvindel foregår som regel på nettet via Facebook eller en datingside. Finder du ud af, at du har været udsat for svindel, så informer banken, og me...

Nordea newbrand

Ved du, hvad du sidder for om måneden?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Der er penge i at have et godt overblik over årets mange faste udgifter.

Carbon neutral

Vi forbruger mere klimavenligt, men det må helst ikke koste ekstra

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

56 procent af danskerne købte mere klimavenligt i 2019. De bæredygtige vaner må dog helst ikke koste ekstra.

Ann Lehmann Erichsen

Forældre mangler fokus på deres børns forbrug

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Kun hver tiende forælder er kritisk overfor deres egne børns forbrug