Nordea vinder CSR-pris

29-10-19 10:44 | Bæredygtighed

Økonomisk Ugebrev Ledelse har analyseret og vurderet i alt 100 børsnoterede danske virksomheders CSR-rapporter. Årets topscorer blev Nordea.

Hvert år kårer Økonomisk Ugebrev Ledelse den danske virksomhed, der leverer den bedste rapport om virksomhedens præstation inden for Corporate Social Responsibility (CSR). CSR beskriver en virksomheds arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i sine forretningsaktiviteter.

Ugebrevet har undersøgt rapporterne fra 100 børsnoterede danske virksomheder ud fra ni forskellige parametre. Nordea har scoret topkarakter i samtlige discipliner for sin seneste udgave for 2018 (pdf, 1 MB), der blev offentliggjort i februar.

- Vi er rigtig glade for at blive anerkendt for indholdet af vores CSR-rapport. Vi kigger løbende på, hvordan vi kan forbedre rapporten fra år til år, så den giver det bedste indblik i, hvordan vi i Nordea arbejder med sociale og miljømæssige hensyn både strategisk og i det daglige, siger Jenny Fransson, der har ansvaret for rapporten, der i Nordea går under navnet Sustainability Report.

At Nordea i år tager førstepladsen skyldes ifølge Ugebrevet især, at vi i den seneste rapport lancerede nye initiativer i form af en grundig fact book for ESG-nøgletal og oplysninger om kortsigtede og langsigtede målsætninger.

Ugebrevet skriver blandt andet i sin begrundelse:
”Nordea har gennem flere år markeret sig som en af de førende storbanker i verden på bæredygtige initiativer. Det gælder for den interne CSR-strategi såvel som på produktsiden, hvor bl.a. bankens STAR-fonde har opnået en stærk markedsprofil.”

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater