Nordea vinder CSR-pris

29-10-19 10:44 | Bæredygtighed

Økonomisk Ugebrev Ledelse har analyseret og vurderet i alt 100 børsnoterede danske virksomheders CSR-rapporter. Årets topscorer blev Nordea.

Hvert år kårer Økonomisk Ugebrev Ledelse den danske virksomhed, der leverer den bedste rapport om virksomhedens præstation inden for Corporate Social Responsibility (CSR). CSR beskriver en virksomheds arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i sine forretningsaktiviteter.

Ugebrevet har undersøgt rapporterne fra 100 børsnoterede danske virksomheder ud fra ni forskellige parametre. Nordea har scoret topkarakter i samtlige discipliner for sin seneste udgave for 2018 (pdf, 1 MB), der blev offentliggjort i februar.

- Vi er rigtig glade for at blive anerkendt for indholdet af vores CSR-rapport. Vi kigger løbende på, hvordan vi kan forbedre rapporten fra år til år, så den giver det bedste indblik i, hvordan vi i Nordea arbejder med sociale og miljømæssige hensyn både strategisk og i det daglige, siger Jenny Fransson, der har ansvaret for rapporten, der i Nordea går under navnet Sustainability Report.

At Nordea i år tager førstepladsen skyldes ifølge Ugebrevet især, at vi i den seneste rapport lancerede nye initiativer i form af en grundig fact book for ESG-nøgletal og oplysninger om kortsigtede og langsigtede målsætninger.

Ugebrevet skriver blandt andet i sin begrundelse:
”Nordea har gennem flere år markeret sig som en af de førende storbanker i verden på bæredygtige initiativer. Det gælder for den interne CSR-strategi såvel som på produktsiden, hvor bl.a. bankens STAR-fonde har opnået en stærk markedsprofil.”

Read more news

Viser 5 ud af 733 resultater

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 733 resultater