Nordea vinder CSR-pris

29-10-19 10:44 | Bæredygtighed

Økonomisk Ugebrev Ledelse har analyseret og vurderet i alt 100 børsnoterede danske virksomheders CSR-rapporter. Årets topscorer blev Nordea.

Hvert år kårer Økonomisk Ugebrev Ledelse den danske virksomhed, der leverer den bedste rapport om virksomhedens præstation inden for Corporate Social Responsibility (CSR). CSR beskriver en virksomheds arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i sine forretningsaktiviteter.

Ugebrevet har undersøgt rapporterne fra 100 børsnoterede danske virksomheder ud fra ni forskellige parametre. Nordea har scoret topkarakter i samtlige discipliner for sin seneste udgave for 2018 (pdf, 1 MB), der blev offentliggjort i februar.

- Vi er rigtig glade for at blive anerkendt for indholdet af vores CSR-rapport. Vi kigger løbende på, hvordan vi kan forbedre rapporten fra år til år, så den giver det bedste indblik i, hvordan vi i Nordea arbejder med sociale og miljømæssige hensyn både strategisk og i det daglige, siger Jenny Fransson, der har ansvaret for rapporten, der i Nordea går under navnet Sustainability Report.

At Nordea i år tager førstepladsen skyldes ifølge Ugebrevet især, at vi i den seneste rapport lancerede nye initiativer i form af en grundig fact book for ESG-nøgletal og oplysninger om kortsigtede og langsigtede målsætninger.

Ugebrevet skriver blandt andet i sin begrundelse:
”Nordea har gennem flere år markeret sig som en af de førende storbanker i verden på bæredygtige initiativer. Det gælder for den interne CSR-strategi såvel som på produktsiden, hvor bl.a. bankens STAR-fonde har opnået en stærk markedsprofil.”

Read more news

Viser 5 ud af 768 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Næste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

INæste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Viser 5 ud af 768 resultater