Nordeas kommentar til seneste udvikling i udbyttesagen

Nordea logo
16-09-19 17:00 | Nordea

De danske skattemyndigheder har i dag offentliggjort, at de mener, at Nordea kan holdes ansvarlig i sagen om påstået uretmæssig tilbagebetaling af skat på udbytte til det canadiske pensionsselskab HOOPP.

”Vi kan bekræfte, at Skattestyrelsen har meddelt Nordea, at styrelsen vil stævne Nordea med krav om betaling af ca. 900 millioner kroner i forbindelse med den såkaldte HOOPP-sag. Vi tager denne sag meget alvorligt, og det er vores vurdering, at vi har overholdt vores forpligtelser og ikke har et ansvar i sagen. De ansøgninger om refusion af udbytteskat, som sagen drejer sig om, blev ikke sendt via bankordningen, men derimod blanketordningen med de sædvanlige skatteblanketter.”

Han tilføjer:

”I Nordea vil vi ikke medvirke til skatteunddragelse. Vi har løbende samarbejdet med myndighederne og stillet information om sagen til rådighed, og vi fortsætter naturligvis dialogen med myndighederne.”

Read more news

Viser 5 ud af 799 resultater

Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 799 resultater