Nordeas kunder sparer 3,5 millioner kroner gennem ny digital løsning

Mads Skovlund, head of Personal Banking Denmark.
22-02-19 9:01 | Digital banking

På kun tre måneder har Nordeas kunder sparet 3,5 millioner kroner i uønskede abonnementer gennem den nye, digitale løsning ’Abonnementer’, som Nordea lancerede i slutningen af sidste år.

Siden november har kunderne kunnet overvåge og opsige deres løbende abonnementer og faste betalinger med et enkelt klik. En nem og enkel løsning, som alle Nordeas kunder har adgang til i Nordea Wallet som en integreret del af den nye kundepakke Min Hverdag.

- Jeg er rigtig glad for, at vi på blot tre måneder har hjulpet vores kunder med at spare 3,5 millioner kroner. Det giver mere luft i hverdagsøkonomien og hjælper til en større gennemsigtighed i de udgifter, kunderne har til hverdag. ’Abonnementer’ er én af de løsninger, der gør det nemt at være kunde i Nordea, siger Mads Skovlund, der er ansvarlig for privatkunder.

Det er den nordjyske fintech-virksomhed Subaio, der står bag abonnementsløsningen, og også her er man glad for den positive udvikling.

- Det er rigtig skønt at se, hvordan Nordeas kunder har taget vores service til sig. Vi arbejder hele tiden på at forbedre løsningen, så det bliver endnu nemmere for kunderne at få overblik over økonomien, siger Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio.

Løsningen udbredes til nordiske lande

I dag er abonnementsløsningen kun tilgængelig for Nordeas danske kunder, men ambitionen er at udbrede den til de andre nordiske lande.

- Abonnementsløsningen er et rigtig godt eksempel på, hvordan vores fintech-samarbejder udmunder i konkrete løsninger til kunderne. Vi vil gerne give alle Nordeas kunder mulighed for at bruge løsningen, og derfor er vi og Subaio allerede i fuld gang med at udvikle løsningen til de andre nordiske lande, siger Mads Skovlund.

Abonnementsløsningen findes i Nordea Wallet og viser alle typer abonnementer, der løbende bliver betalt med kort - hvad enten det er inden for musik, software, mad eller telefoni.

Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent i Nordea, tlf: 7080 1162

Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio, tlf: 5337 5221

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater