Nordeas kunder sparer 3,5 millioner kroner gennem ny digital løsning

Mads Skovlund, head of Personal Banking Denmark.
22-02-19 9:01 | Digital banking

På kun tre måneder har Nordeas kunder sparet 3,5 millioner kroner i uønskede abonnementer gennem den nye, digitale løsning ’Abonnementer’, som Nordea lancerede i slutningen af sidste år.

Siden november har kunderne kunnet overvåge og opsige deres løbende abonnementer og faste betalinger med et enkelt klik. En nem og enkel løsning, som alle Nordeas kunder har adgang til i Nordea Wallet som en integreret del af den nye kundepakke Min Hverdag.

- Jeg er rigtig glad for, at vi på blot tre måneder har hjulpet vores kunder med at spare 3,5 millioner kroner. Det giver mere luft i hverdagsøkonomien og hjælper til en større gennemsigtighed i de udgifter, kunderne har til hverdag. ’Abonnementer’ er én af de løsninger, der gør det nemt at være kunde i Nordea, siger Mads Skovlund, der er ansvarlig for privatkunder.

Det er den nordjyske fintech-virksomhed Subaio, der står bag abonnementsløsningen, og også her er man glad for den positive udvikling.

- Det er rigtig skønt at se, hvordan Nordeas kunder har taget vores service til sig. Vi arbejder hele tiden på at forbedre løsningen, så det bliver endnu nemmere for kunderne at få overblik over økonomien, siger Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio.

Løsningen udbredes til nordiske lande

I dag er abonnementsløsningen kun tilgængelig for Nordeas danske kunder, men ambitionen er at udbrede den til de andre nordiske lande.

- Abonnementsløsningen er et rigtig godt eksempel på, hvordan vores fintech-samarbejder udmunder i konkrete løsninger til kunderne. Vi vil gerne give alle Nordeas kunder mulighed for at bruge løsningen, og derfor er vi og Subaio allerede i fuld gang med at udvikle løsningen til de andre nordiske lande, siger Mads Skovlund.

Abonnementsløsningen findes i Nordea Wallet og viser alle typer abonnementer, der løbende bliver betalt med kort - hvad enten det er inden for musik, software, mad eller telefoni.

Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent i Nordea, tlf: 7080 1162

Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio, tlf: 5337 5221

Read more news

Viser 5 ud af 730 resultater

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Nordea Economic Outlook

Økonomien er på vej mod lysere tider

Pressemeddelelse Samfundsøkonomi

Filialdirektøren i Nordea-filial holder tale 1970

Livet i filialen – på tur i 51 års bankhistorie

Nordea

I 2020 fejrer Nordea 200 års fødselsdag, og Jørgen Bang har været med siden han for 51 år siden trådte ind i filialen på Kongens Nytorv.

Viser 5 ud af 730 resultater