Nordeas kunder sparer 3,5 millioner kroner gennem ny digital løsning

Mads Skovlund, head of Personal Banking Denmark.
22-02-19 9:01 | Digital banking

På kun tre måneder har Nordeas kunder sparet 3,5 millioner kroner i uønskede abonnementer gennem den nye, digitale løsning ’Abonnementer’, som Nordea lancerede i slutningen af sidste år.

Siden november har kunderne kunnet overvåge og opsige deres løbende abonnementer og faste betalinger med et enkelt klik. En nem og enkel løsning, som alle Nordeas kunder har adgang til i Nordea Wallet som en integreret del af den nye kundepakke Min Hverdag.

- Jeg er rigtig glad for, at vi på blot tre måneder har hjulpet vores kunder med at spare 3,5 millioner kroner. Det giver mere luft i hverdagsøkonomien og hjælper til en større gennemsigtighed i de udgifter, kunderne har til hverdag. ’Abonnementer’ er én af de løsninger, der gør det nemt at være kunde i Nordea, siger Mads Skovlund, der er ansvarlig for privatkunder.

Det er den nordjyske fintech-virksomhed Subaio, der står bag abonnementsløsningen, og også her er man glad for den positive udvikling.

- Det er rigtig skønt at se, hvordan Nordeas kunder har taget vores service til sig. Vi arbejder hele tiden på at forbedre løsningen, så det bliver endnu nemmere for kunderne at få overblik over økonomien, siger Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio.

Løsningen udbredes til nordiske lande

I dag er abonnementsløsningen kun tilgængelig for Nordeas danske kunder, men ambitionen er at udbrede den til de andre nordiske lande.

- Abonnementsløsningen er et rigtig godt eksempel på, hvordan vores fintech-samarbejder udmunder i konkrete løsninger til kunderne. Vi vil gerne give alle Nordeas kunder mulighed for at bruge løsningen, og derfor er vi og Subaio allerede i fuld gang med at udvikle løsningen til de andre nordiske lande, siger Mads Skovlund.

Abonnementsløsningen findes i Nordea Wallet og viser alle typer abonnementer, der løbende bliver betalt med kort - hvad enten det er inden for musik, software, mad eller telefoni.

Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent i Nordea, tlf: 7080 1162

Thomas Laursen, administrerende direktør i Subaio, tlf: 5337 5221

Read more news

Viser 5 ud af 665 resultater

Nordea fokuserer stærkere på samfundsengagement og giver medarbejderne mere tid til frivilligt arbejde

Nordea Bæredygtighed

Medarbejderne i Nordea opfordres til at arbejde frivilligt og undervise unge i finansiel forståelse og ældre i digitale færdigheder.

The Nordics push for the global IT sector to turn circular

Responsible business Environment

In the capacity as a member of the Advisory Board of the network Atea Sustainability Focus (ASF), Nordea has teamed up with other large Nordic companies to d...

Få et forspring – deltag i vores webinar om den nye udgave af Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Nordeas cheføkonom Helge J. Pedersen fortæller om de vigtigste konklusioner i rapporten og svarer på spørgsmål.

we.trade – en nem og sikker handelsplatform

Businesses Digital banking

Platformen er en sikker løsning, hvor europæiske virksomheder kan handle med andre europæiske virksomheder.

Viser 5 ud af 665 resultater