Grønt billån til Nordeas privatkunder

Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.
13-11-19 8:15 | Daglig økonomi

Nordeas danske privatkunder kan fremover vælge et grønt billån, når de køber en elbil.

Fra denne uge bliver det nemmere for Nordeas danske privatkunder at vælge grønt. Banken har nemlig lanceret et nyt billån, Grønt Nordea Billån*, der gør det muligt for kunderne at vælge et grønt alternativ, når de køber en ny elbil.

”Jeg er meget glad for, at vi nu kan tilbyde et grønt og attraktivt alternativ til de af vores kunder, som ønsker at finansiere deres nye elbil med et grønt billån. Som bank har vi et ansvar for at bidrage til den grønne omstilling, og Grønt Nordea Billån er et vigtigt skridt på vejen,” siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.

Det grønne billån er et tilbud til alle, der ønsker at købe en ny 100% eldrevet bil – uanset om de er kunde i Nordea i forvejen eller ej. Det nye billån fås til en attraktiv rente på 1,45%.

”Den grønne omstilling er kommet for at blive, og vi er glade for at vi kan hjælpe vores kunder til at vælge mere grønt fremover,” siger Mads Skovlund.

Finansieringen bag billånet er baseret på grønne obligationer, der modsat almindelige obligationer, er øremærkede udlån til miljøformål, der lever op til de grønne kriterier i Nordea Green Bond Framework.

Læs mere om Grønt Nordea Billån.

Læs mere om Nordea Green Bond Framework.

For yderligere oplysninger kontakt:
Christine Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

*Finansieringen bag Grønt Nordea Billån er baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med grøn finansiering og alle vores grønne finansieringsprodukter lever op til vores egne regler, Nordea Green Bond Framework, der er baseret på de internationalt anerkendte ICMA Green Bond Principles (ICMA = The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater