Grønt billån til Nordeas privatkunder

Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.
13-11-19 8:15 | Daglig økonomi

Nordeas danske privatkunder kan fremover vælge et grønt billån, når de køber en elbil.

Fra denne uge bliver det nemmere for Nordeas danske privatkunder at vælge grønt. Banken har nemlig lanceret et nyt billån, Grønt Nordea Billån*, der gør det muligt for kunderne at vælge et grønt alternativ, når de køber en ny elbil.

”Jeg er meget glad for, at vi nu kan tilbyde et grønt og attraktivt alternativ til de af vores kunder, som ønsker at finansiere deres nye elbil med et grønt billån. Som bank har vi et ansvar for at bidrage til den grønne omstilling, og Grønt Nordea Billån er et vigtigt skridt på vejen,” siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.

Det grønne billån er et tilbud til alle, der ønsker at købe en ny 100% eldrevet bil – uanset om de er kunde i Nordea i forvejen eller ej. Det nye billån fås til en attraktiv rente på 1,45%.

”Den grønne omstilling er kommet for at blive, og vi er glade for at vi kan hjælpe vores kunder til at vælge mere grønt fremover,” siger Mads Skovlund.

Finansieringen bag billånet er baseret på grønne obligationer, der modsat almindelige obligationer, er øremærkede udlån til miljøformål, der lever op til de grønne kriterier i Nordea Green Bond Framework.

Læs mere om Grønt Nordea Billån.

Læs mere om Nordea Green Bond Framework.

For yderligere oplysninger kontakt:
Christine Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

*Finansieringen bag Grønt Nordea Billån er baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med grøn finansiering og alle vores grønne finansieringsprodukter lever op til vores egne regler, Nordea Green Bond Framework, der er baseret på de internationalt anerkendte ICMA Green Bond Principles (ICMA = The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 730 resultater

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Nordea Economic Outlook

Økonomien er på vej mod lysere tider

Pressemeddelelse Samfundsøkonomi

Filialdirektøren i Nordea-filial holder tale 1970

Livet i filialen – på tur i 51 års bankhistorie

Nordea

I 2020 fejrer Nordea 200 års fødselsdag, og Jørgen Bang har været med siden han for 51 år siden trådte ind i filialen på Kongens Nytorv.

Viser 5 ud af 730 resultater