Grønt billån til Nordeas privatkunder

Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.
13-11-19 8:15 | Daglig økonomi

Nordeas danske privatkunder kan fremover vælge et grønt billån, når de køber en elbil.

Fra denne uge bliver det nemmere for Nordeas danske privatkunder at vælge grønt. Banken har nemlig lanceret et nyt billån, Grønt Nordea Billån*, der gør det muligt for kunderne at vælge et grønt alternativ, når de køber en ny elbil.

”Jeg er meget glad for, at vi nu kan tilbyde et grønt og attraktivt alternativ til de af vores kunder, som ønsker at finansiere deres nye elbil med et grønt billån. Som bank har vi et ansvar for at bidrage til den grønne omstilling, og Grønt Nordea Billån er et vigtigt skridt på vejen,” siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.

Det grønne billån er et tilbud til alle, der ønsker at købe en ny 100% eldrevet bil – uanset om de er kunde i Nordea i forvejen eller ej. Det nye billån fås til en attraktiv rente på 1,45%.

”Den grønne omstilling er kommet for at blive, og vi er glade for at vi kan hjælpe vores kunder til at vælge mere grønt fremover,” siger Mads Skovlund.

Finansieringen bag billånet er baseret på grønne obligationer, der modsat almindelige obligationer, er øremærkede udlån til miljøformål, der lever op til de grønne kriterier i Nordea Green Bond Framework.

Læs mere om Grønt Nordea Billån.

Læs mere om Nordea Green Bond Framework.

For yderligere oplysninger kontakt:
Christine Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

*Finansieringen bag Grønt Nordea Billån er baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med grøn finansiering og alle vores grønne finansieringsprodukter lever op til vores egne regler, Nordea Green Bond Framework, der er baseret på de internationalt anerkendte ICMA Green Bond Principles (ICMA = The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 743 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 743 resultater