Grønt billån til Nordeas privatkunder

Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.
13-11-19 8:15 | Daglig økonomi

Nordeas danske privatkunder kan fremover vælge et grønt billån, når de køber en elbil.

Fra denne uge bliver det nemmere for Nordeas danske privatkunder at vælge grønt. Banken har nemlig lanceret et nyt billån, Grønt Nordea Billån*, der gør det muligt for kunderne at vælge et grønt alternativ, når de køber en ny elbil.

”Jeg er meget glad for, at vi nu kan tilbyde et grønt og attraktivt alternativ til de af vores kunder, som ønsker at finansiere deres nye elbil med et grønt billån. Som bank har vi et ansvar for at bidrage til den grønne omstilling, og Grønt Nordea Billån er et vigtigt skridt på vejen,” siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder.

Det grønne billån er et tilbud til alle, der ønsker at købe en ny 100% eldrevet bil – uanset om de er kunde i Nordea i forvejen eller ej. Det nye billån fås til en attraktiv rente på 1,45%.

”Den grønne omstilling er kommet for at blive, og vi er glade for at vi kan hjælpe vores kunder til at vælge mere grønt fremover,” siger Mads Skovlund.

Finansieringen bag billånet er baseret på grønne obligationer, der modsat almindelige obligationer, er øremærkede udlån til miljøformål, der lever op til de grønne kriterier i Nordea Green Bond Framework.

Læs mere om Grønt Nordea Billån.

For yderligere oplysninger kontakt:
Christine Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

*Finansieringen bag Grønt Nordea Billån er baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med grøn finansiering og alle vores grønne finansieringsprodukter lever op til vores egne regler, Nordea Green Bond Framework, der er baseret på de internationalt anerkendte ICMA Green Bond Principles (ICMA = The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 799 resultater

Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 799 resultater