Nordea kommenterer på historier i de danske medier

Bjørn Bøje Jensen
03-11-20 17:23 | Nordea

Danske medier har for nylig kædet Nordea sammen med en kunde, som ifølge disse medier har været forbundet med aktiviteter, der anses for at udgøre en potentiel risiko i forhold til menneskehandel.

Nordea kommenterer ikke på konkrete kundeforhold.

Vi foretager en risikovurdering, når vi etablerer nye kundeforhold, og det sker i tæt dialog med kunderne. Vi har en omfattende procedure til at beskytte mod enhver form for eksisterende eller potentiel økonomisk kriminalitet. Dertil kommer, at Nordea ikke vil samarbejde med kunder, der på nogen måde kan sættes i forbindelse med menneskehandel.

Hvis vi finder bevis for, eller har mistanke om, økonomisk kriminalitet eller menneskehandel, eller vi konstaterer, at en kunde beskæftiger sig med ulovlige eller på anden vis uetiske forretningsaktiviteter, går vi i tæt dialog med kunden og er klar til at iværksætte de nødvendige tiltag.

Menneskehandel er naturligvis helt uacceptabelt, uanset om prostitution er lovligt i det pågældende land.

/Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for erhvervskunder og Country Senior Executive, Nordea Danmark

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater