Nordea kommenterer på historier i de danske medier

Bjørn Bøje Jensen
03-11-20 17:23 | Nordea

Danske medier har for nylig kædet Nordea sammen med en kunde, som ifølge disse medier har været forbundet med aktiviteter, der anses for at udgøre en potentiel risiko i forhold til menneskehandel.

Nordea kommenterer ikke på konkrete kundeforhold.

Vi foretager en risikovurdering, når vi etablerer nye kundeforhold, og det sker i tæt dialog med kunderne. Vi har en omfattende procedure til at beskytte mod enhver form for eksisterende eller potentiel økonomisk kriminalitet. Dertil kommer, at Nordea ikke vil samarbejde med kunder, der på nogen måde kan sættes i forbindelse med menneskehandel.

Hvis vi finder bevis for, eller har mistanke om, økonomisk kriminalitet eller menneskehandel, eller vi konstaterer, at en kunde beskæftiger sig med ulovlige eller på anden vis uetiske forretningsaktiviteter, går vi i tæt dialog med kunden og er klar til at iværksætte de nødvendige tiltag.

Menneskehandel er naturligvis helt uacceptabelt, uanset om prostitution er lovligt i det pågældende land.

/Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for erhvervskunder og Country Senior Executive, Nordea Danmark

Read more news

Viser 5 ud af 783 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Couple using Ipad

Privatøkonomi? Helst ikke

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Mange danskere bruger nødigt tid på deres egen økonomi

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

Nordea Economic Outlook January 2018

Coronanedlukningen gavnede privatøkonomien

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten halvdelen af danskerne fik en bedre økonomi sidste år