Kamilla Skytte ny chef for Nordea Kredit

Kamilla Skytte, Nordea Kredit
19-06-20 13:00 | Nordea | Bolig

Bestyrelsen for Nordea Kredit har i dag besluttet at ansætte Kamilla Skytte som ny administrerende direktør. Det sker som led i et generationsskifte i ledelsen. Claus Greve fortsætter derfor i direktionen.

Gennem det sidste knap halvandet år har Kamilla Skytte og Claus Greve arbejdet tæt sammen og udgjort ledelsen af Nordea Kredit. De to bytter nu plads, så Kamilla Skytte bliver administrerende direktør og Claus Greve viceadministrerende direktør.

- Jeg er sikker på, at Kamilla vil fortsætte det gode arbejde med at videreudvikle Nordea Kredit med et stærkt fokus på at skabe gode kundeoplevelser og glade medarbejdere. Kamilla og Claus har arbejdet virkelig godt sammen som team gennem længere tid og fortsætter også fremover det tætte samarbejde – blot med omvendte roller, siger Mads Skovlund, der er bestyrelsesformand for Nordea Kredit.

Han understreger, at det har været vigtigt for bestyrelsen at fortsætte med samme stærke team for at sikre kontinuitet i ledelsen og et fortsat tæt samarbejde med bestyrelsen og banken.

- Claus har skabt solide resultater, og nu er tiden rigtig til, at Kamilla – sammen med Claus - kan bygge oven på det, tilføjer Mads Skovlund.

Overtager efter største indtjening nogensinde

Som Danmarks tredjestørste realkreditselskab rundede Nordea Kredit i februar i år et samlet udlån på 400 mia. kr.

Siden ramte coronakrisen Danmark – og det har skabt en helt ny situation for mange kunder og medarbejdere, forklarer Kamilla Skytte:

- Nordea Kredit er kommet rigtigt godt igennem den første, intense periode med coronavirus efter en lynhurtig, digital omstilling. Det betød, at vi kunne levere lånetilbud i samme hastighed som inden udbruddet. Samtidig står vi finansielt godt rustet til fremtiden, og jeg ser frem til at sætte retningen fremover, i samarbejde med Claus, siger den nyudnævnte administrerende direktør.

Fremover vil Kamilla Skytte tegne Nordea Kredit udadtil – og det ser den nyudnævnte viceadministrerende direktør, Claus Greve, frem til:

- Jeg er rigtig glad for at vende tilbage til det job, jeg kom fra og bestred i fire år. Det har været en ære at lede Nordea Kredit og alle de dygtige kolleger i en spændende og travl periode, hvor vi i 2019 havde den største indtjening nogensinde. Men nu er det tid for Kamilla at stå i spidsen – og der glæder jeg mig til at fortsætte som hendes wing man.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:
Mads Skovlund Pedersen, bestyrelsesformand for Nordea Kredit, +45 55 47 03 10

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater