Kamilla Skytte ny chef for Nordea Kredit

Kamilla Skytte, Nordea Kredit
19-06-20 13:00 | Nordea | Bolig

Bestyrelsen for Nordea Kredit har i dag besluttet at ansætte Kamilla Skytte som ny administrerende direktør. Det sker som led i et generationsskifte i ledelsen. Claus Greve fortsætter derfor i direktionen.

Gennem det sidste knap halvandet år har Kamilla Skytte og Claus Greve arbejdet tæt sammen og udgjort ledelsen af Nordea Kredit. De to bytter nu plads, så Kamilla Skytte bliver administrerende direktør og Claus Greve viceadministrerende direktør.

- Jeg er sikker på, at Kamilla vil fortsætte det gode arbejde med at videreudvikle Nordea Kredit med et stærkt fokus på at skabe gode kundeoplevelser og glade medarbejdere. Kamilla og Claus har arbejdet virkelig godt sammen som team gennem længere tid og fortsætter også fremover det tætte samarbejde – blot med omvendte roller, siger Mads Skovlund, der er bestyrelsesformand for Nordea Kredit.

Han understreger, at det har været vigtigt for bestyrelsen at fortsætte med samme stærke team for at sikre kontinuitet i ledelsen og et fortsat tæt samarbejde med bestyrelsen og banken.

- Claus har skabt solide resultater, og nu er tiden rigtig til, at Kamilla – sammen med Claus - kan bygge oven på det, tilføjer Mads Skovlund.

Overtager efter største indtjening nogensinde

Som Danmarks tredjestørste realkreditselskab rundede Nordea Kredit i februar i år et samlet udlån på 400 mia. kr.

Siden ramte coronakrisen Danmark – og det har skabt en helt ny situation for mange kunder og medarbejdere, forklarer Kamilla Skytte:

- Nordea Kredit er kommet rigtigt godt igennem den første, intense periode med coronavirus efter en lynhurtig, digital omstilling. Det betød, at vi kunne levere lånetilbud i samme hastighed som inden udbruddet. Samtidig står vi finansielt godt rustet til fremtiden, og jeg ser frem til at sætte retningen fremover, i samarbejde med Claus, siger den nyudnævnte administrerende direktør.

Fremover vil Kamilla Skytte tegne Nordea Kredit udadtil – og det ser den nyudnævnte viceadministrerende direktør, Claus Greve, frem til:

- Jeg er rigtig glad for at vende tilbage til det job, jeg kom fra og bestred i fire år. Det har været en ære at lede Nordea Kredit og alle de dygtige kolleger i en spændende og travl periode, hvor vi i 2019 havde den største indtjening nogensinde. Men nu er det tid for Kamilla at stå i spidsen – og der glæder jeg mig til at fortsætte som hendes wing man.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:
Mads Skovlund Pedersen, bestyrelsesformand for Nordea Kredit, +45 55 47 03 10

Read more news

Viser 5 ud af 726 resultater

Hyderabad city India

Sådan udøver Nordea aktivt ejerskab

Bæredygtighed Investering

Investorer er i stigende grad nødt til at forholde sig til klimarelaterede risici – og ny lovgivning – og dermed bliver bæredygtighed et vigtigt element i de...

Aktivt ESG-ejerskab giver forbedrede afkast og øget bæredygtighed

Bæredygtighed Investering

Hvor effektiv er aktivt ESG-ejerskab sammenlignet med andre investeringsstrategier?

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Kritisk valutakurs

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ECB holder nøje øje med udviklingen i euroen i en tid, hvor inflationen bare er alt for lav.

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Viser 5 ud af 726 resultater