Kamilla Skytte ny chef for Nordea Kredit

Kamilla Skytte, Nordea Kredit
19-06-20 13:00 | Nordea | Bolig

Bestyrelsen for Nordea Kredit har i dag besluttet at ansætte Kamilla Skytte som ny administrerende direktør. Det sker som led i et generationsskifte i ledelsen. Claus Greve fortsætter derfor i direktionen.

Gennem det sidste knap halvandet år har Kamilla Skytte og Claus Greve arbejdet tæt sammen og udgjort ledelsen af Nordea Kredit. De to bytter nu plads, så Kamilla Skytte bliver administrerende direktør og Claus Greve viceadministrerende direktør.

- Jeg er sikker på, at Kamilla vil fortsætte det gode arbejde med at videreudvikle Nordea Kredit med et stærkt fokus på at skabe gode kundeoplevelser og glade medarbejdere. Kamilla og Claus har arbejdet virkelig godt sammen som team gennem længere tid og fortsætter også fremover det tætte samarbejde – blot med omvendte roller, siger Mads Skovlund, der er bestyrelsesformand for Nordea Kredit.

Han understreger, at det har været vigtigt for bestyrelsen at fortsætte med samme stærke team for at sikre kontinuitet i ledelsen og et fortsat tæt samarbejde med bestyrelsen og banken.

- Claus har skabt solide resultater, og nu er tiden rigtig til, at Kamilla – sammen med Claus - kan bygge oven på det, tilføjer Mads Skovlund.

Overtager efter største indtjening nogensinde

Som Danmarks tredjestørste realkreditselskab rundede Nordea Kredit i februar i år et samlet udlån på 400 mia. kr.

Siden ramte coronakrisen Danmark – og det har skabt en helt ny situation for mange kunder og medarbejdere, forklarer Kamilla Skytte:

- Nordea Kredit er kommet rigtigt godt igennem den første, intense periode med coronavirus efter en lynhurtig, digital omstilling. Det betød, at vi kunne levere lånetilbud i samme hastighed som inden udbruddet. Samtidig står vi finansielt godt rustet til fremtiden, og jeg ser frem til at sætte retningen fremover, i samarbejde med Claus, siger den nyudnævnte administrerende direktør.

Fremover vil Kamilla Skytte tegne Nordea Kredit udadtil – og det ser den nyudnævnte viceadministrerende direktør, Claus Greve, frem til:

- Jeg er rigtig glad for at vende tilbage til det job, jeg kom fra og bestred i fire år. Det har været en ære at lede Nordea Kredit og alle de dygtige kolleger i en spændende og travl periode, hvor vi i 2019 havde den største indtjening nogensinde. Men nu er det tid for Kamilla at stå i spidsen – og der glæder jeg mig til at fortsætte som hendes wing man.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:
Mads Skovlund Pedersen, bestyrelsesformand for Nordea Kredit, +45 55 47 03 10

Read more news

Viser 5 ud af 730 resultater

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Nordea Economic Outlook

Økonomien er på vej mod lysere tider

Pressemeddelelse Samfundsøkonomi

Filialdirektøren i Nordea-filial holder tale 1970

Livet i filialen – på tur i 51 års bankhistorie

Nordea

I 2020 fejrer Nordea 200 års fødselsdag, og Jørgen Bang har været med siden han for 51 år siden trådte ind i filialen på Kongens Nytorv.

Viser 5 ud af 730 resultater