Nordea tilbyder nu attraktivt lån til energiforbedringer

06-05-20 8:49 | Daglig økonomi

Nordea er nu klar med et nyt Energisparelån, der giver boligejerne mulighed for at låne penge til energiforbedringer på deres bolig.

Fra i dag kan Nordeas danske privatkunder få et attraktivt lån til f.eks. nye solceller på taget, isolering af huset eller en ny varmepumpe. Det nye Energisparelån er seneste skud på stammen i Nordeas sortiment af produkter, der understøtter kundernes miljøvenlige og bæredygtige valg i hverdagen.

”Vi ser en klar tendens blandt vores kunder til, at flere og flere efterspørger produkter, der understøtter en bæredygtig omstilling i hverdagen. Derfor gør det mig glad, at vi nu kan tilbyde de danske boligejere et attraktivt lån til energiforbedringer på deres boliger – hvad enten det er helårs- eller fritidsboligen”, siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder i Nordea.

Energisparelånet fås til en attraktiv rente på 2,95%, og giver boligejere mulighed for at låne op til 150.000 kroner til energiforbedrende tiltag - dog minimum 25.000 kr. Lånet gælder både til helårsboliger og fritidsboliger. Lejlighedsejere - både ejer og andel - kan både bruge lånet til forbedringer i den enkelte bolig, men også til finansiering af lejlighedens andel af foreningens energiforbedrende projekter.

En investering, der betaler sig
Energisparelånet gives til en lang række energiforbedrende tiltag, der ikke kun er med til at gøre boligen mere attraktiv, når den skal sælges, men som også kan mærkes her og nu.

”Der er flere grunde til, at det er rigtigt fornuftigt at lave energiforbedrende tiltag på sin bolig. På den lange bane øger de energiforbedrende tiltag nemlig boligens værdi og gør den mere attraktiv, når den skal sælges. Men der kan også være betydelige besparelser at hente på el- og varmeregningen og indeklimaet på den helt korte bane,” siger Mads Skovlund.

Energisparelånet gives bl.a. til isolering af tag, gulv, ydervægge eller lofter, udskiftning af yderdøre eller vinduer, installation, reparation eller udskiftning af solceller og til tiltag, der forbedrer indeklimaet som fx. varmegenvinding.

Læs mere om det nye Energisparelån her.

Yderligere information:
Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

Eksempel på omkostninger ved et Energisparelån i Nordea
Ved et lån med variabel rente og annuitetsafvikling, hvor samlet kreditbeløb der udbetales er kr. 100.000, vil hovedstolen være kr. 101.818. Etableringsomkostningerne udgør kr. 1.818. Med den nuværende variable debitorrente på 2,95 % og en løbetid på 10 år, er ÅOP 3,37 % forudsat, at der betales en ydelse på kr. 997,50 kr. i rente og afdrag pr. måned. Det samlede beløb, som skal betales, vil være 117.702 kr., hvoraf de samlede omkostninger udgør kr. 15.884 kr.

Read more news

Viser 5 ud af 795 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Viser 5 ud af 795 resultater