Nordea tilbyder nu attraktivt lån til energiforbedringer

06-05-20 8:49 | Daglig økonomi

Nordea er nu klar med et nyt Energisparelån, der giver boligejerne mulighed for at låne penge til energiforbedringer på deres bolig.

Fra i dag kan Nordeas danske privatkunder få et attraktivt lån til f.eks. nye solceller på taget, isolering af huset eller en ny varmepumpe. Det nye Energisparelån er seneste skud på stammen i Nordeas sortiment af produkter, der understøtter kundernes miljøvenlige og bæredygtige valg i hverdagen.

”Vi ser en klar tendens blandt vores kunder til, at flere og flere efterspørger produkter, der understøtter en bæredygtig omstilling i hverdagen. Derfor gør det mig glad, at vi nu kan tilbyde de danske boligejere et attraktivt lån til energiforbedringer på deres boliger – hvad enten det er helårs- eller fritidsboligen”, siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for danske privatkunder i Nordea.

Energisparelånet fås til en attraktiv rente på 2,95%, og giver boligejere mulighed for at låne op til 150.000 kroner til energiforbedrende tiltag - dog minimum 25.000 kr. Lånet gælder både til helårsboliger og fritidsboliger. Lejlighedsejere - både ejer og andel - kan både bruge lånet til forbedringer i den enkelte bolig, men også til finansiering af lejlighedens andel af foreningens energiforbedrende projekter.

En investering, der betaler sig
Energisparelånet gives til en lang række energiforbedrende tiltag, der ikke kun er med til at gøre boligen mere attraktiv, når den skal sælges, men som også kan mærkes her og nu.

”Der er flere grunde til, at det er rigtigt fornuftigt at lave energiforbedrende tiltag på sin bolig. På den lange bane øger de energiforbedrende tiltag nemlig boligens værdi og gør den mere attraktiv, når den skal sælges. Men der kan også være betydelige besparelser at hente på el- og varmeregningen og indeklimaet på den helt korte bane,” siger Mads Skovlund.

Energisparelånet gives bl.a. til isolering af tag, gulv, ydervægge eller lofter, udskiftning af yderdøre eller vinduer, installation, reparation eller udskiftning af solceller og til tiltag, der forbedrer indeklimaet som fx. varmegenvinding.

Læs mere om det nye Energisparelån her.

Yderligere information:
Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

Eksempel på omkostninger ved et Energisparelån i Nordea
Ved et lån med variabel rente og annuitetsafvikling, hvor samlet kreditbeløb der udbetales er kr. 100.000, vil hovedstolen være kr. 101.818. Etableringsomkostningerne udgør kr. 1.818. Med den nuværende variable debitorrente på 2,95 % og en løbetid på 10 år, er ÅOP 3,37 % forudsat, at der betales en ydelse på kr. 997,50 kr. i rente og afdrag pr. måned. Det samlede beløb, som skal betales, vil være 117.702 kr., hvoraf de samlede omkostninger udgør kr. 15.884 kr.

Read more news

Viser 5 ud af 742 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Danskernes dyreste sommerferie

Danskernes sommerferiebudget styrtdykker i år

Investering Samfundsøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Covid-19 har vendt op og ned på vores sommerferieplaner.

Viser 5 ud af 742 resultater