Nordea udnævner ny landbrugsdirektør

Morten Riget
06-05-20 14:41 | Nordea

Morten Riget bliver ny landbrugsdirektør i Nordea, og skal fremover stå i spidsen for at udvikle og udbygge bankens position som en stærk og solid forretningspartner for eksisterende og nye landbrugskunder.

Morten har arbejdet med landbrugskunder i Nordea siden 2010 - først som leder af Landbrugscentret på Fyn og siden 2016 som chef for Landbrugscenter Jylland Syd og Fyn i Kolding.

”Landbruget er ét af Danmarks vigtigste erhverv, og jeg glæder mig meget til at komme endnu tættere på alle de landbrugskunder, som hver dag arbejder hårdt på at producere og levere fødevarer til danskerne og udlandet. Det bliver min fornemmeste opgave at udvikle Nordeas relation og samarbejde med vores landbrugskunder,” siger Morten Riget, landbrugsdirektør i Nordea Danmark.

Morten overtager posten som landbrugsdirektør fra Torben André Petersen, der pr. 1. marts tiltrådte som ny deputy til bankdirektør Bjørn Bøje Jensen i Business Banking Danmark.

”Med sit stærke fokus på kunderne og store interesse og indsigt i landbrugserhvervet er Morten den helt rigtige mand på posten. Han kommer med en solid landsbrugs- og ledelseserfaring efter flere år som chef i bankens største landbrugscenter, og det vil helt sikkert komme vores kunder til gode,” siger Torben André Petersen, deputy i Business Banking Danmark.

Morten bliver en del af Nordeas ledelsesteam i Business Banking og indtræder desuden som bankens repræsentant i Finans Danmarks landbrugsudvalg. Han er startet i sin nye stilling den 1. maj 2020.

Morten er 51 år og bor i Odense sammen med Karina, der er boligrådgiver i Nordea. De har hver to piger, hvoraf de tre stadig bor hjemme. Når han slapper af sker det ofte til en god fodboldkamp – gerne med favoritholdet Liverpool - men han nyder også fiskeri og rejser, når tiden igen tillader det.

Yderligere information:

Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 741 resultater

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Danskernes dyreste sommerferie

Danskernes sommerferiebudget styrtdykker i år

Investering Samfundsøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Covid-19 har vendt op og ned på vores sommerferieplaner.

Kamilla Skytte, Nordea Kredit

Kamilla Skytte ny chef for Nordea Kredit

Nordea Bolig

Udnævnelsen sker som led i et generationsskifte i ledelsen