Nordea udnævner ny landbrugsdirektør

Morten Riget
06-05-20 14:41 | Nordea

Morten Riget bliver ny landbrugsdirektør i Nordea, og skal fremover stå i spidsen for at udvikle og udbygge bankens position som en stærk og solid forretningspartner for eksisterende og nye landbrugskunder.

Morten har arbejdet med landbrugskunder i Nordea siden 2010 - først som leder af Landbrugscentret på Fyn og siden 2016 som chef for Landbrugscenter Jylland Syd og Fyn i Kolding.

”Landbruget er ét af Danmarks vigtigste erhverv, og jeg glæder mig meget til at komme endnu tættere på alle de landbrugskunder, som hver dag arbejder hårdt på at producere og levere fødevarer til danskerne og udlandet. Det bliver min fornemmeste opgave at udvikle Nordeas relation og samarbejde med vores landbrugskunder,” siger Morten Riget, landbrugsdirektør i Nordea Danmark.

Morten overtager posten som landbrugsdirektør fra Torben André Petersen, der pr. 1. marts tiltrådte som ny deputy til bankdirektør Bjørn Bøje Jensen i Business Banking Danmark.

”Med sit stærke fokus på kunderne og store interesse og indsigt i landbrugserhvervet er Morten den helt rigtige mand på posten. Han kommer med en solid landsbrugs- og ledelseserfaring efter flere år som chef i bankens største landbrugscenter, og det vil helt sikkert komme vores kunder til gode,” siger Torben André Petersen, deputy i Business Banking Danmark.

Morten bliver en del af Nordeas ledelsesteam i Business Banking og indtræder desuden som bankens repræsentant i Finans Danmarks landbrugsudvalg. Han er startet i sin nye stilling den 1. maj 2020.

Morten er 51 år og bor i Odense sammen med Karina, der er boligrådgiver i Nordea. De har hver to piger, hvoraf de tre stadig bor hjemme. Når han slapper af sker det ofte til en god fodboldkamp – gerne med favoritholdet Liverpool - men han nyder også fiskeri og rejser, når tiden igen tillader det.

Yderligere information:

Christine Gade Dannisøe, pressekonsulent: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 726 resultater

Hyderabad city India

Sådan udøver Nordea aktivt ejerskab

Bæredygtighed Investering

Investorer er i stigende grad nødt til at forholde sig til klimarelaterede risici – og ny lovgivning – og dermed bliver bæredygtighed et vigtigt element i de...

Aktivt ESG-ejerskab giver forbedrede afkast og øget bæredygtighed

Bæredygtighed Investering

Hvor effektiv er aktivt ESG-ejerskab sammenlignet med andre investeringsstrategier?

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Kritisk valutakurs

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ECB holder nøje øje med udviklingen i euroen i en tid, hvor inflationen bare er alt for lav.

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Viser 5 ud af 726 resultater