Nordea udpeget som rådgiver for Danmarks Nationalbank

A Windmills in a field
28-05-20 15:37 | Bæredygtighed | Samfundsøkonomi | Investering

Danmarks Nationalbank har udpeget Nordea som rådgiver til yderligere at undersøge og fortsætte arbejdet mod en potentiel grøn udstedelse i form af grønne certifikater. Det omfatter også en undersøgelse af hvordan et dansk Green Bond Framework kan etableres, før der træffes en endelig politisk beslutning om grønne udstedelser.

Nordea har i mange år været en aktiv del af markedet for grønne obligationer og hjalp første gang en udsteder tilbage i 2015.  Vi har også drevet mange strukturelle rammeprojekter, og vi er stolte over, at Danmarks Nationalbank har valgt os som rådgiver.

Grønne obligationer har spillet en vigtig rolle for udviklingen af et bæredygtigt finansmarked i de senere år, og vi finder signalerne fra Danmarks Nationalbank positive.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, Nordea Danmark: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 795 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Viser 5 ud af 795 resultater