Nyt formandsskab i Nordea Kredit

Mads Skovlund, Bankdirektør med ansvar for privatkunder.
16-01-20 15:38 | Nordea

Mads Skovlund ny formand og Anne Rømer ny næstformand for Nordea Kredit.

I dag har bestyrelsen i Nordea Kredit konstitueret sig og valgt Nordeas chef for privatkunder, Mads Skovlund, som ny formand. Mads har siden 2018 siddet i bestyrelsen og overtager nu formandsposten fra Nicklas Ilebrand.

Samtidig er Anne Rømer valgt til posten som næstformand. Anne er til daglig økonomidirektør i DFDS Logistics og har siden 2016 været medlem af bestyrelsen i Nordea Kredit. Inden da var hun medlem af bestyrelsen i Nordea Bank Danmark.

Hun er derfor et naturligt valg som næstformand, udtaler Mads Skovlund:

- Anne har solid erfaring med at holde en virksomhed til ilden. Hun tager aktivt del i bestyrelsesarbejdet, er meget engageret og så er hun samtidig meget behagelig at arbejde sammen med. Jeg glæder mig til at køre parløb med Anne, siger den nyudnævnte formand.

Nordea Kredit tilbyder en bred pallette af ejendomsfinansiering til både privat- og erhvervskunder og har for nyligt introduceret grønne boliglån på erhvervsejendomme. Nordea Kredit er Danmarks tredjestørste realkreditselskab med knap 400 milliarder kr i udlån.

- Nordea Kredit har gennem de senere år været igennem en rigtig god udvikling og solidt vokset sig større og større. Vi har en klar ambition om, at endnu flere boligkunder og erhvervskunder skal vælge Nordea Kredit, når de omlægger eller optager nye lån. Den proces glæder jeg mig til at understøtte både i bestyrelsen og gennem et tæt samarbejde med banken, siger Mads Skovlund.

Nordea Kredit afholdt ekstraordinær generalforsamling den 20. december 2019, hvor Thomas Vedel Kristensen blev valgt som nyt medlem af bestyrelsen. Dermed består den samlede bestyrelse nu af: Mads Skovlund, Anne Rømer, Thomas Vedel Kristensen, Marte Kopperstad, Kim Skov Jensen, Anita Nedergaard Nielsen og Jørgen Holm.

Read more news

Viser 5 ud af 733 resultater

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 733 resultater