Nyt formandsskab i Nordea Kredit

Mads Skovlund, Bankdirektør med ansvar for privatkunder.
16-01-20 15:38 | Nordea

Mads Skovlund ny formand og Anne Rømer ny næstformand for Nordea Kredit.

I dag har bestyrelsen i Nordea Kredit konstitueret sig og valgt Nordeas chef for privatkunder, Mads Skovlund, som ny formand. Mads har siden 2018 siddet i bestyrelsen og overtager nu formandsposten fra Nicklas Ilebrand.

Samtidig er Anne Rømer valgt til posten som næstformand. Anne er til daglig økonomidirektør i DFDS Logistics og har siden 2016 været medlem af bestyrelsen i Nordea Kredit. Inden da var hun medlem af bestyrelsen i Nordea Bank Danmark.

Hun er derfor et naturligt valg som næstformand, udtaler Mads Skovlund:

- Anne har solid erfaring med at holde en virksomhed til ilden. Hun tager aktivt del i bestyrelsesarbejdet, er meget engageret og så er hun samtidig meget behagelig at arbejde sammen med. Jeg glæder mig til at køre parløb med Anne, siger den nyudnævnte formand.

Nordea Kredit tilbyder en bred pallette af ejendomsfinansiering til både privat- og erhvervskunder og har for nyligt introduceret grønne boliglån på erhvervsejendomme. Nordea Kredit er Danmarks tredjestørste realkreditselskab med knap 400 milliarder kr i udlån.

- Nordea Kredit har gennem de senere år været igennem en rigtig god udvikling og solidt vokset sig større og større. Vi har en klar ambition om, at endnu flere boligkunder og erhvervskunder skal vælge Nordea Kredit, når de omlægger eller optager nye lån. Den proces glæder jeg mig til at understøtte både i bestyrelsen og gennem et tæt samarbejde med banken, siger Mads Skovlund.

Nordea Kredit afholdt ekstraordinær generalforsamling den 20. december 2019, hvor Thomas Vedel Kristensen blev valgt som nyt medlem af bestyrelsen. Dermed består den samlede bestyrelse nu af: Mads Skovlund, Anne Rømer, Thomas Vedel Kristensen, Marte Kopperstad, Kim Skov Jensen, Anita Nedergaard Nielsen og Jørgen Holm.

Read more news

Viser 5 ud af 768 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Næste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

INæste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Viser 5 ud af 768 resultater