Nyt formandsskab i Nordea Kredit

Mads Skovlund, Bankdirektør med ansvar for privatkunder.
16-01-20 15:38 | Nordea

Mads Skovlund ny formand og Anne Rømer ny næstformand for Nordea Kredit.

I dag har bestyrelsen i Nordea Kredit konstitueret sig og valgt Nordeas chef for privatkunder, Mads Skovlund, som ny formand. Mads har siden 2018 siddet i bestyrelsen og overtager nu formandsposten fra Nicklas Ilebrand.

Samtidig er Anne Rømer valgt til posten som næstformand. Anne er til daglig økonomidirektør i DFDS Logistics og har siden 2016 været medlem af bestyrelsen i Nordea Kredit. Inden da var hun medlem af bestyrelsen i Nordea Bank Danmark.

Hun er derfor et naturligt valg som næstformand, udtaler Mads Skovlund:

- Anne har solid erfaring med at holde en virksomhed til ilden. Hun tager aktivt del i bestyrelsesarbejdet, er meget engageret og så er hun samtidig meget behagelig at arbejde sammen med. Jeg glæder mig til at køre parløb med Anne, siger den nyudnævnte formand.

Nordea Kredit tilbyder en bred pallette af ejendomsfinansiering til både privat- og erhvervskunder og har for nyligt introduceret grønne boliglån på erhvervsejendomme. Nordea Kredit er Danmarks tredjestørste realkreditselskab med knap 400 milliarder kr i udlån.

- Nordea Kredit har gennem de senere år været igennem en rigtig god udvikling og solidt vokset sig større og større. Vi har en klar ambition om, at endnu flere boligkunder og erhvervskunder skal vælge Nordea Kredit, når de omlægger eller optager nye lån. Den proces glæder jeg mig til at understøtte både i bestyrelsen og gennem et tæt samarbejde med banken, siger Mads Skovlund.

Nordea Kredit afholdt ekstraordinær generalforsamling den 20. december 2019, hvor Thomas Vedel Kristensen blev valgt som nyt medlem af bestyrelsen. Dermed består den samlede bestyrelse nu af: Mads Skovlund, Anne Rømer, Thomas Vedel Kristensen, Marte Kopperstad, Kim Skov Jensen, Anita Nedergaard Nielsen og Jørgen Holm.

Read more news

Viser 5 ud af 713 resultater

Mange danskere med kreditkort snyder sig selv for fordelene

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten hver tredje voksen har et kreditkort. Mange bruger det dog kun på ferie og snyder dermed sig selv for kortets indbyggede forsikringer.

Young woman sitting on the jetty

Valentinsdag: hop ikke i kærligheds-fælden

Bæredygtighed

Kærlighedssvindel foregår som regel på nettet via Facebook eller en datingside. Finder du ud af, at du har været udsat for svindel, så informer banken, og me...

Nordea newbrand

Ved du, hvad du sidder for om måneden?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Der er penge i at have et godt overblik over årets mange faste udgifter.

Carbon neutral

Vi forbruger mere klimavenligt, men det må helst ikke koste ekstra

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

56 procent af danskerne købte mere klimavenligt i 2019. De bæredygtige vaner må dog helst ikke koste ekstra.

Ann Lehmann Erichsen

Forældre mangler fokus på deres børns forbrug

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Kun hver tiende forælder er kritisk overfor deres egne børns forbrug