Rasmus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest

Rasmus Eske Bruun, ny chef for Nordea Invest.
11-03-20 11:39 | Nordea

Ramus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest og skal fremover stå i spidsen for én af Danmarks største investeringsforeninger.

Den 1. januar satte Rasmus Eske Bruun sig i chefstolen for Nordea Invest og overtog dermed posten fra Eric Pedersen, der ved årsskiftet tiltrådte som chef for ansvarlige investeringer i Nordea Asset Management.

Rasmus har været ansat i Nordea Invest siden 2018, og har i de seneste to år arbejdet som juridisk seniorrådgiver. Inden han kom til Nordea Invest, var han i to år hos Intertrust A/S og fire år i Finanstilsynet, hvor han blandt andet førte tilsyn med investeringsforeninger og administrationsselskaber, og kontrollerede om de levede op til lovgivningen og deres egne løfter til investorerne. Hans juridiske baggrund og brede viden om investeringsforeninger giver ham et solidt fundament til at udvikle Nordea Invest.

”Da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage posten som investeringsforeningens danske stemme, var jeg ikke et sekund i tvivl, og jeg glæder mig meget til at udvikle Nordea Invest fremover. Min fornemmeste opgave bliver at sikre, at vores kunder får det bedst mulige afkast, og at de kan vælge mellem de produkter, der passer til deres investeringsprofil,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Rasmus er uddannet cand.merc.jur fra Copenhagen Business School, og bor på Frederiksberg med sin kone.

Bæredygtighed er fortsat i højsædet

Nordea Invest var én af de første investeringsforeninger, der introducerede bæredygtighed på investeringsområdet med blandt andet Klima og Miljø-fonden i 2009, og i de seneste år har bæredygtighed og klimaforandringer i stigende grad vundet indpas hos investorerne. Netop derfor bliver det også Rasmus Eske Bruuns opgave at hjælpe investorerne med at navigere sikkert i et investeringsmiljø, hvor bæredygtighed fylder mere og mere.

”Nordea Invest vil fremover være endnu mere fokuseret på ansvarlighed og bæredygtighed i sit investeringsunivers, men vi kommer formentligt til at rykke lidt ved måden, vi anskuer og angriber hele bæredygtighedstanken på. For hvad er bæredygtighed egentlig? Vi skal fremover i højere grad være opmærksom på graden af bæredygtighed, og derfor er det vigtigt, at vi fortsætter med at rådgive vores kunder og investorer om, hvad bæredygtighed betyder i given Nordea Invest fond,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Nordea Invest er én af Danmarks største investeringsforeninger med 47 forskellige investeringsfonde.

Christine Gade Dannisøe, pressekontakt: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 742 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Danskernes dyreste sommerferie

Danskernes sommerferiebudget styrtdykker i år

Investering Samfundsøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Covid-19 har vendt op og ned på vores sommerferieplaner.

Viser 5 ud af 742 resultater