Rasmus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest

Rasmus Eske Bruun, ny chef for Nordea Invest.
11-03-20 11:39 | Nordea

Ramus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest og skal fremover stå i spidsen for én af Danmarks største investeringsforeninger.

Den 1. januar satte Rasmus Eske Bruun sig i chefstolen for Nordea Invest og overtog dermed posten fra Eric Pedersen, der ved årsskiftet tiltrådte som chef for ansvarlige investeringer i Nordea Asset Management.

Rasmus har været ansat i Nordea Invest siden 2018, og har i de seneste to år arbejdet som juridisk seniorrådgiver. Inden han kom til Nordea Invest, var han i to år hos Intertrust A/S og fire år i Finanstilsynet, hvor han blandt andet førte tilsyn med investeringsforeninger og administrationsselskaber, og kontrollerede om de levede op til lovgivningen og deres egne løfter til investorerne. Hans juridiske baggrund og brede viden om investeringsforeninger giver ham et solidt fundament til at udvikle Nordea Invest.

”Da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage posten som investeringsforeningens danske stemme, var jeg ikke et sekund i tvivl, og jeg glæder mig meget til at udvikle Nordea Invest fremover. Min fornemmeste opgave bliver at sikre, at vores kunder får det bedst mulige afkast, og at de kan vælge mellem de produkter, der passer til deres investeringsprofil,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Rasmus er uddannet cand.merc.jur fra Copenhagen Business School, og bor på Frederiksberg med sin kone.

Bæredygtighed er fortsat i højsædet

Nordea Invest var én af de første investeringsforeninger, der introducerede bæredygtighed på investeringsområdet med blandt andet Klima og Miljø-fonden i 2009, og i de seneste år har bæredygtighed og klimaforandringer i stigende grad vundet indpas hos investorerne. Netop derfor bliver det også Rasmus Eske Bruuns opgave at hjælpe investorerne med at navigere sikkert i et investeringsmiljø, hvor bæredygtighed fylder mere og mere.

”Nordea Invest vil fremover være endnu mere fokuseret på ansvarlighed og bæredygtighed i sit investeringsunivers, men vi kommer formentligt til at rykke lidt ved måden, vi anskuer og angriber hele bæredygtighedstanken på. For hvad er bæredygtighed egentlig? Vi skal fremover i højere grad være opmærksom på graden af bæredygtighed, og derfor er det vigtigt, at vi fortsætter med at rådgive vores kunder og investorer om, hvad bæredygtighed betyder i given Nordea Invest fond,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Nordea Invest er én af Danmarks største investeringsforeninger med 47 forskellige investeringsfonde.

Christine Gade Dannisøe, pressekontakt: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 730 resultater

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Nordea Economic Outlook

Økonomien er på vej mod lysere tider

Pressemeddelelse Samfundsøkonomi

Filialdirektøren i Nordea-filial holder tale 1970

Livet i filialen – på tur i 51 års bankhistorie

Nordea

I 2020 fejrer Nordea 200 års fødselsdag, og Jørgen Bang har været med siden han for 51 år siden trådte ind i filialen på Kongens Nytorv.

Viser 5 ud af 730 resultater