Rasmus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest

Rasmus Eske Bruun, ny chef for Nordea Invest.
11-03-20 11:39 | Nordea

Ramus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest og skal fremover stå i spidsen for én af Danmarks største investeringsforeninger.

Den 1. januar satte Rasmus Eske Bruun sig i chefstolen for Nordea Invest og overtog dermed posten fra Eric Pedersen, der ved årsskiftet tiltrådte som chef for ansvarlige investeringer i Nordea Asset Management.

Rasmus har været ansat i Nordea Invest siden 2018, og har i de seneste to år arbejdet som juridisk seniorrådgiver. Inden han kom til Nordea Invest, var han i to år hos Intertrust A/S og fire år i Finanstilsynet, hvor han blandt andet førte tilsyn med investeringsforeninger og administrationsselskaber, og kontrollerede om de levede op til lovgivningen og deres egne løfter til investorerne. Hans juridiske baggrund og brede viden om investeringsforeninger giver ham et solidt fundament til at udvikle Nordea Invest.

”Da jeg blev spurgt, om jeg ville overtage posten som investeringsforeningens danske stemme, var jeg ikke et sekund i tvivl, og jeg glæder mig meget til at udvikle Nordea Invest fremover. Min fornemmeste opgave bliver at sikre, at vores kunder får det bedst mulige afkast, og at de kan vælge mellem de produkter, der passer til deres investeringsprofil,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Rasmus er uddannet cand.merc.jur fra Copenhagen Business School, og bor på Frederiksberg med sin kone.

Bæredygtighed er fortsat i højsædet

Nordea Invest var én af de første investeringsforeninger, der introducerede bæredygtighed på investeringsområdet med blandt andet Klima og Miljø-fonden i 2009, og i de seneste år har bæredygtighed og klimaforandringer i stigende grad vundet indpas hos investorerne. Netop derfor bliver det også Rasmus Eske Bruuns opgave at hjælpe investorerne med at navigere sikkert i et investeringsmiljø, hvor bæredygtighed fylder mere og mere.

”Nordea Invest vil fremover være endnu mere fokuseret på ansvarlighed og bæredygtighed i sit investeringsunivers, men vi kommer formentligt til at rykke lidt ved måden, vi anskuer og angriber hele bæredygtighedstanken på. For hvad er bæredygtighed egentlig? Vi skal fremover i højere grad være opmærksom på graden af bæredygtighed, og derfor er det vigtigt, at vi fortsætter med at rådgive vores kunder og investorer om, hvad bæredygtighed betyder i given Nordea Invest fond,” siger Rasmus Eske Bruun, chef for Nordea Invest.

Nordea Invest er én af Danmarks største investeringsforeninger med 47 forskellige investeringsfonde.

Christine Gade Dannisøe, pressekontakt: 70 80 11 62

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater