Sanne Fredenslund tager over som fungerende leder af Private Banking

Sanne Fredenslund
29-10-20 13:35 | Nordea

Private Banking i Danmark har leveret flotte resultater og gik for eksempel nyligt fra en fjerdeplads til en andenplads i Prospera-undersøgelsen for 2020. Private Banking i Danmark har endnu større potentiale, og der er sat ambitiøse mål for at realisere dette potentiale med udgangspunkt i et stærkt samarbejde på tværs af Nordea.

For at nå de nye mål og fremme en nødvendig ændring i ledelsestilgangen og kulturen i forretningsenheden har ledelsesteamet i Wealth Management besluttet at udnævne en ny leder af Private Banking i Danmark. Det betyder, at Hans Henrik Klestrup stopper i banken. Processen med at udnævne en ny leder af Private Banking i Danmark er sat i gang. Indtil den nye leder er på plads, tager Sanne Fredenslund over som fungerende leder af Private Banking i Danmark.

”Jeg vil gerne takke Hans Henrik for hans bidrag igennem de 39 år, han har været i banken. Jeg respekterer og anerkender Hans Henrik som bankmand, og jeg er sikker på, at lederne og medarbejderne i Private Banking i Danmark vil tage over og bidrage til at realisere næste fase,” siger Gustaf Unger, leder af Private Banking på nordisk plan."

”Det har været et stort privilegium at have haft hele min karriere i Nordea. Jeg efterlader et kompetent team og en række resultater, jeg er stolt af,” siger Hans Henrik Klestrup.

Sanne Fredenslund, der i øjeblikket er deputy i Private Banking i Danmark, er udnævnt til fungerende leder. Sanne vendte tilbage til Nordea i februar 2019 og har opbygget stærke relationer til kunderne og relevante interessenter i Nordea og drevet udviklingen af en kultur præget af et stærkt samarbejde på tværs af forretningsområderne i Nordea – en kultur, Nordea ønsker at styrke yderligere.

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater