Nordea lancerer Grøn billeasing

22-10-19 9:31 | Bæredygtighed | Businesses

Nordeas erhvervskunder kan nu lease elbiler med en finansiering baseret på grønne obligationer.

Det bliver fremover nemmere for Nordeas erhvervskunder i Danmark at bidrage til den grønne omstilling. Banken har nemlig lanceret en ny leasingaftale, Grøn billeasing*, hvorigennem virksomhederne kan lease elbiler.

- Vi vil gerne gøre det nemt for vores kunder at vælge mere grønt. Og med Grøn billeasing tilbyder vi nu en løsning, hvor kunderne kan finansiere virksomhedens elbiler via en grøn og attraktiv leasingaftale, siger Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for Nordeas erhvervskunder i Danmark.

Grøn billeasing er et tilbud til alle erhvervskunder, der ønsker at lease en elbil. Finansieringen bag leasingaftalerne er baseret på grønne obligationer, der til forskel fra almindelige obligationer er øremærkede til udlån til miljøformål.

- Omstillingen til grøn transport er godt i gang, og Grøn billeasing er ét eksempel på, hvordan vi som bank kan bidrage ved at stille grønne alternativer til rådighed for vores kunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

Læs mere om Grøn billeasing.

*Grøn billeasing er finansiering baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med Grøn Billeasing til elbiler. Derudover er finansieringen kompatibel med vores egne regler, Nordea Green Bond Frame-arbejde, der er baseret på ICMA Green Bond Principles (ICMA =The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 768 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Næste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

INæste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Viser 5 ud af 768 resultater