Nordea lancerer Grøn billeasing

22-10-19 9:31 | Bæredygtighed | Businesses

Nordeas erhvervskunder kan nu lease elbiler med en finansiering baseret på grønne obligationer.

Det bliver fremover nemmere for Nordeas erhvervskunder i Danmark at bidrage til den grønne omstilling. Banken har nemlig lanceret en ny leasingaftale, Grøn billeasing*, hvorigennem virksomhederne kan lease elbiler.

- Vi vil gerne gøre det nemt for vores kunder at vælge mere grønt. Og med Grøn billeasing tilbyder vi nu en løsning, hvor kunderne kan finansiere virksomhedens elbiler via en grøn og attraktiv leasingaftale, siger Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for Nordeas erhvervskunder i Danmark.

Grøn billeasing er et tilbud til alle erhvervskunder, der ønsker at lease en elbil. Finansieringen bag leasingaftalerne er baseret på grønne obligationer, der til forskel fra almindelige obligationer er øremærkede til udlån til miljøformål.

- Omstillingen til grøn transport er godt i gang, og Grøn billeasing er ét eksempel på, hvordan vi som bank kan bidrage ved at stille grønne alternativer til rådighed for vores kunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

Læs mere om Grøn billeasing.

*Grøn billeasing er finansiering baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med Grøn Billeasing til elbiler. Derudover er finansieringen kompatibel med vores egne regler, Nordea Green Bond Frame-arbejde, der er baseret på ICMA Green Bond Principles (ICMA =The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 714 resultater

Senior couple breakfast

Mere klimavenlig mad? Sådan går du frem

Investering Bolig og privatøkonomi Bæredygtighed Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Hvordan ændrer man egentlig sine madvaner, så de bliver mere CO2-venlige?

Mange danskere med kreditkort snyder sig selv for fordelene

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten hver tredje voksen har et kreditkort. Mange bruger det dog kun på ferie og snyder dermed sig selv for kortets indbyggede forsikringer.

Young woman sitting on the jetty

Valentinsdag: hop ikke i kærligheds-fælden

Bæredygtighed

Kærlighedssvindel foregår som regel på nettet via Facebook eller en datingside. Finder du ud af, at du har været udsat for svindel, så informer banken, og me...

Nordea newbrand

Ved du, hvad du sidder for om måneden?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Der er penge i at have et godt overblik over årets mange faste udgifter.

Carbon neutral

Vi forbruger mere klimavenligt, men det må helst ikke koste ekstra

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

56 procent af danskerne købte mere klimavenligt i 2019. De bæredygtige vaner må dog helst ikke koste ekstra.

Viser 5 ud af 714 resultater