Nordea lancerer Grøn billeasing

22-10-19 9:31 | Bæredygtighed | Businesses

Nordeas erhvervskunder kan nu lease elbiler med en finansiering baseret på grønne obligationer.

Det bliver fremover nemmere for Nordeas erhvervskunder i Danmark at bidrage til den grønne omstilling. Banken har nemlig lanceret en ny leasingaftale, Grøn billeasing*, hvorigennem virksomhederne kan lease elbiler.

- Vi vil gerne gøre det nemt for vores kunder at vælge mere grønt. Og med Grøn billeasing tilbyder vi nu en løsning, hvor kunderne kan finansiere virksomhedens elbiler via en grøn og attraktiv leasingaftale, siger Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for Nordeas erhvervskunder i Danmark.

Grøn billeasing er et tilbud til alle erhvervskunder, der ønsker at lease en elbil. Finansieringen bag leasingaftalerne er baseret på grønne obligationer, der til forskel fra almindelige obligationer er øremærkede til udlån til miljøformål.

- Omstillingen til grøn transport er godt i gang, og Grøn billeasing er ét eksempel på, hvordan vi som bank kan bidrage ved at stille grønne alternativer til rådighed for vores kunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

Læs mere om Grøn billeasing.

*Grøn billeasing er finansiering baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med Grøn Billeasing til elbiler. Derudover er finansieringen kompatibel med vores egne regler, Nordea Green Bond Frame-arbejde, der er baseret på ICMA Green Bond Principles (ICMA =The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater