Nordea lancerer Grøn billeasing

22-10-19 9:31 | Bæredygtighed | Businesses

Nordeas erhvervskunder kan nu lease elbiler med en finansiering baseret på grønne obligationer.

Det bliver fremover nemmere for Nordeas erhvervskunder i Danmark at bidrage til den grønne omstilling. Banken har nemlig lanceret en ny leasingaftale, Grøn billeasing*, hvorigennem virksomhederne kan lease elbiler.

- Vi vil gerne gøre det nemt for vores kunder at vælge mere grønt. Og med Grøn billeasing tilbyder vi nu en løsning, hvor kunderne kan finansiere virksomhedens elbiler via en grøn og attraktiv leasingaftale, siger Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for Nordeas erhvervskunder i Danmark.

Grøn billeasing er et tilbud til alle erhvervskunder, der ønsker at lease en elbil. Finansieringen bag leasingaftalerne er baseret på grønne obligationer, der til forskel fra almindelige obligationer er øremærkede til udlån til miljøformål.

- Omstillingen til grøn transport er godt i gang, og Grøn billeasing er ét eksempel på, hvordan vi som bank kan bidrage ved at stille grønne alternativer til rådighed for vores kunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

Læs mere om Grøn billeasing.

*Grøn billeasing er finansiering baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med Grøn Billeasing til elbiler. Derudover er finansieringen kompatibel med vores egne regler, Nordea Green Bond Frame-arbejde, der er baseret på ICMA Green Bond Principles (ICMA =The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 733 resultater

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 733 resultater