Nordea lancerer Grøn billeasing

22-10-19 9:31 | Bæredygtighed | Businesses

Nordeas erhvervskunder kan nu lease elbiler med en finansiering baseret på grønne obligationer.

Det bliver fremover nemmere for Nordeas erhvervskunder i Danmark at bidrage til den grønne omstilling. Banken har nemlig lanceret en ny leasingaftale, Grøn billeasing*, hvorigennem virksomhederne kan lease elbiler.

- Vi vil gerne gøre det nemt for vores kunder at vælge mere grønt. Og med Grøn billeasing tilbyder vi nu en løsning, hvor kunderne kan finansiere virksomhedens elbiler via en grøn og attraktiv leasingaftale, siger Bjørn Bøje Jensen, bankdirektør med ansvar for Nordeas erhvervskunder i Danmark.

Grøn billeasing er et tilbud til alle erhvervskunder, der ønsker at lease en elbil. Finansieringen bag leasingaftalerne er baseret på grønne obligationer, der til forskel fra almindelige obligationer er øremærkede til udlån til miljøformål.

- Omstillingen til grøn transport er godt i gang, og Grøn billeasing er ét eksempel på, hvordan vi som bank kan bidrage ved at stille grønne alternativer til rådighed for vores kunder, siger Bjørn Bøje Jensen.

Læs mere om Grøn billeasing.

*Grøn billeasing er finansiering baseret på grønne obligationer udstedt af Nordea. Grønne obligationer adskiller sig fra almindelige obligationer ved at være øremærkede til udlån til miljøformål. Uafhængige eksperter har blåstemplet processen med Grøn Billeasing til elbiler. Derudover er finansieringen kompatibel med vores egne regler, Nordea Green Bond Frame-arbejde, der er baseret på ICMA Green Bond Principles (ICMA =The International Capital Market Association).

Read more news

Viser 5 ud af 795 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Viser 5 ud af 795 resultater