Ny chef for Nordea Finans i Danmark

Christian Jensen Nordea Finans 630x362
02-03-18 14:10 | Daglig økonomi | Nordea

Christian Jensen starter pr. 1. marts som ny chef i Nordea Finans Danmark. Han kommer fra en stilling i Nordea som Head of Business Banking Sjælland og erstatter Bjørn Bøje Jensen, der tidligere på året blev udnævnt til chef for erhvervskundeforretningen i Nordea Danmark.

Christian har været ansat i Nordea i 26 år, hvor han har haft forskellige lederstillinger i erhvervskundeforretningen og privatkundeforretningen og derigennem arbejdet med forskellige kundesegmenter, både lokalt og internationalt.

- Christian er en stærk og forandringsorienteret leder med stor interesse og fokus på kundetilfredshed såvel som forretnings- og medarbejderudvikling, og det er helt i tråd med Nordea Finans’ behov for at levere på vores vækstmål, siger Peter Hupfeld, nordisk chef for Nordea Finance.

Siden starten af februar har Christian været igennem en overleveringsproces med Bjørn Bøje Jensen for at sikre en let og smidig overgang og for at give Christian den bedst mulig start i jobbet.

-Min oplevelser de seneste par uger i Nordea Finans har været utrolig positive. Rigtig mange har rakt ud til mig for at klæde mig på til opgaven. Det giver mig rigtig meget energi at se, hvor stor forskel vi kan gøre for vores kunder og partnere, når jeg kigger på de forretningsmuligheder og den strategi, der er lagt for de kommende år. Det bliver en spændende og lærerig rejse, som jeg glæder mig meget til at være en del af.

Christian Jensen er 45 år, gift og har et barn. Ud over karrieren i Nordea er Christian meget aktiv i forskellige netværk samt i iværksætter- og fintech-miljøet, hvor han bl.a. er bestyrelsesmedlem i Fonden for Entreprenørskab.

Yderligere information
Mads Sixhøj, pressekonsulent i Nordea. Telefon: 70 80 11 62, E-mail: moc.aedron@johxis.sdam.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 448 resultater

Nordea vil gøre det enklere at være kunde

Daglig økonomi

Nordea introducerer fra årsskiftet Min hverdag for alle privatkunder.

Nordea Finans indgår samarbejde med Minuba

Nordea

Nordea Finans og tech-selskabet Minuba indgår nu et samarbejde, der skal gøre hverdagen lettere for landets håndværksmestre. Via Minubas platform vil håndvær...

Få et forspring – deltag i vores webinar om den nye udgave af Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 5. september.

we.trade i luften med første blockchain-baserede handler

Nordea

Nordea har ydet et vigtigt bidrag til design og implementering af denne banebrydende løsning.

Undgå at falde for falske mails

Nordea

Hurtige tips til, hvordan du som virksomhed kan afsløre disse forsøg på svindel.

Viser 5 ud af 448 resultater