Ny chef for Nordea Finans i Danmark

Christian Jensen Nordea Finans 630x362
02-03-18 14:10 | Daglig økonomi | Nordea

Christian Jensen starter pr. 1. marts som ny chef i Nordea Finans Danmark. Han kommer fra en stilling i Nordea som Head of Business Banking Sjælland og erstatter Bjørn Bøje Jensen, der tidligere på året blev udnævnt til chef for erhvervskundeforretningen i Nordea Danmark.

Christian har været ansat i Nordea i 26 år, hvor han har haft forskellige lederstillinger i erhvervskundeforretningen og privatkundeforretningen og derigennem arbejdet med forskellige kundesegmenter, både lokalt og internationalt.

- Christian er en stærk og forandringsorienteret leder med stor interesse og fokus på kundetilfredshed såvel som forretnings- og medarbejderudvikling, og det er helt i tråd med Nordea Finans’ behov for at levere på vores vækstmål, siger Peter Hupfeld, nordisk chef for Nordea Finance.

Siden starten af februar har Christian været igennem en overleveringsproces med Bjørn Bøje Jensen for at sikre en let og smidig overgang og for at give Christian den bedst mulig start i jobbet.

-Min oplevelser de seneste par uger i Nordea Finans har været utrolig positive. Rigtig mange har rakt ud til mig for at klæde mig på til opgaven. Det giver mig rigtig meget energi at se, hvor stor forskel vi kan gøre for vores kunder og partnere, når jeg kigger på de forretningsmuligheder og den strategi, der er lagt for de kommende år. Det bliver en spændende og lærerig rejse, som jeg glæder mig meget til at være en del af.

Christian Jensen er 45 år, gift og har et barn. Ud over karrieren i Nordea er Christian meget aktiv i forskellige netværk samt i iværksætter- og fintech-miljøet, hvor han bl.a. er bestyrelsesmedlem i Fonden for Entreprenørskab.

Yderligere information
Mads Sixhøj, pressekonsulent i Nordea. Telefon: 70 80 11 62, E-mail: moc.aedron@johxis.sdam.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 515 resultater

Andreas Østerheden

Lyt til de seneste investeringsråd fra chefstrateg Andreas Østerheden

Investering Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Nordea fastholder en aktieovervægt på trods af turbulente tider

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

Couple signing loan

Nyt lån kombinerer fast rente og afdragsfrihed

Bolig

Med Frihed30 Fast tilbyder Nordea Kredit nu belåning af helårsboliger med både fast rente og afdragsfrihed i op til 30 år.

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 515 resultater