Ny chef for Nordea Finans i Danmark

Christian Jensen Nordea Finans 630x362
02-03-18 14:10 | Daglig økonomi | Nordea

Christian Jensen starter pr. 1. marts som ny chef i Nordea Finans Danmark. Han kommer fra en stilling i Nordea som Head of Business Banking Sjælland og erstatter Bjørn Bøje Jensen, der tidligere på året blev udnævnt til chef for erhvervskundeforretningen i Nordea Danmark.

Christian har været ansat i Nordea i 26 år, hvor han har haft forskellige lederstillinger i erhvervskundeforretningen og privatkundeforretningen og derigennem arbejdet med forskellige kundesegmenter, både lokalt og internationalt.

- Christian er en stærk og forandringsorienteret leder med stor interesse og fokus på kundetilfredshed såvel som forretnings- og medarbejderudvikling, og det er helt i tråd med Nordea Finans’ behov for at levere på vores vækstmål, siger Peter Hupfeld, nordisk chef for Nordea Finance.

Siden starten af februar har Christian været igennem en overleveringsproces med Bjørn Bøje Jensen for at sikre en let og smidig overgang og for at give Christian den bedst mulig start i jobbet.

-Min oplevelser de seneste par uger i Nordea Finans har været utrolig positive. Rigtig mange har rakt ud til mig for at klæde mig på til opgaven. Det giver mig rigtig meget energi at se, hvor stor forskel vi kan gøre for vores kunder og partnere, når jeg kigger på de forretningsmuligheder og den strategi, der er lagt for de kommende år. Det bliver en spændende og lærerig rejse, som jeg glæder mig meget til at være en del af.

Christian Jensen er 45 år, gift og har et barn. Ud over karrieren i Nordea er Christian meget aktiv i forskellige netværk samt i iværksætter- og fintech-miljøet, hvor han bl.a. er bestyrelsesmedlem i Fonden for Entreprenørskab.

Yderligere information
Mads Sixhøj, pressekonsulent i Nordea. Telefon: 70 80 11 62, E-mail: moc.aedron@johxis.sdam.

Læs flere nyheder

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Bæredygtighed Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Kritik af Nordea i Operation X

Nordea

Nordeas respons til kritik fra programmet Operation X på TV 2, der kritiserer Nordea for at have ignoreret advarsler om, at 500-eurosedler, leveret til vekse...

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.

Vi bruger overskydende skat fornuftigt

Daglig økonomi Samfundsøkonomi Opsparing

To ud af tre vil lade de overskydende skattepenge forsvinde i det løbende forbrug eller spare dem op. Kun 17 procent har øremærket pengene til ferie.