Ny chef for Nordea Finans i Danmark

Christian Jensen Nordea Finans 630x362
02-03-18 14:10 | Daglig økonomi | Nordea

Christian Jensen starter pr. 1. marts som ny chef i Nordea Finans Danmark. Han kommer fra en stilling i Nordea som Head of Business Banking Sjælland og erstatter Bjørn Bøje Jensen, der tidligere på året blev udnævnt til chef for erhvervskundeforretningen i Nordea Danmark.

Christian har været ansat i Nordea i 26 år, hvor han har haft forskellige lederstillinger i erhvervskundeforretningen og privatkundeforretningen og derigennem arbejdet med forskellige kundesegmenter, både lokalt og internationalt.

- Christian er en stærk og forandringsorienteret leder med stor interesse og fokus på kundetilfredshed såvel som forretnings- og medarbejderudvikling, og det er helt i tråd med Nordea Finans’ behov for at levere på vores vækstmål, siger Peter Hupfeld, nordisk chef for Nordea Finance.

Siden starten af februar har Christian været igennem en overleveringsproces med Bjørn Bøje Jensen for at sikre en let og smidig overgang og for at give Christian den bedst mulig start i jobbet.

-Min oplevelser de seneste par uger i Nordea Finans har været utrolig positive. Rigtig mange har rakt ud til mig for at klæde mig på til opgaven. Det giver mig rigtig meget energi at se, hvor stor forskel vi kan gøre for vores kunder og partnere, når jeg kigger på de forretningsmuligheder og den strategi, der er lagt for de kommende år. Det bliver en spændende og lærerig rejse, som jeg glæder mig meget til at være en del af.

Christian Jensen er 45 år, gift og har et barn. Ud over karrieren i Nordea er Christian meget aktiv i forskellige netværk samt i iværksætter- og fintech-miljøet, hvor han bl.a. er bestyrelsesmedlem i Fonden for Entreprenørskab.

Mads Sixhøj, pressekonsulent i Nordea. Telefon: 70 80 11 62, E-mail: .

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 566 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Helge J. Pedersen, Andreas Steno Larsen

Finanspolitikken slippes løs, hvad siger Fed?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Joe Biden har fået vedtaget sin gigantiske hjælpepakke til amerikansk økonomi, og spørgsmålet er nu, hvordan Fed reagerer på udsigten til et superstærkt opsv...

Viser 5 ud af 566 resultater