Ny chef for Nordea Finans i Danmark

Christian Jensen Nordea Finans 630x362
02-03-18 14:10 | Daglig økonomi | Nordea

Christian Jensen starter pr. 1. marts som ny chef i Nordea Finans Danmark. Han kommer fra en stilling i Nordea som Head of Business Banking Sjælland og erstatter Bjørn Bøje Jensen, der tidligere på året blev udnævnt til chef for erhvervskundeforretningen i Nordea Danmark.

Christian har været ansat i Nordea i 26 år, hvor han har haft forskellige lederstillinger i erhvervskundeforretningen og privatkundeforretningen og derigennem arbejdet med forskellige kundesegmenter, både lokalt og internationalt.

- Christian er en stærk og forandringsorienteret leder med stor interesse og fokus på kundetilfredshed såvel som forretnings- og medarbejderudvikling, og det er helt i tråd med Nordea Finans’ behov for at levere på vores vækstmål, siger Peter Hupfeld, nordisk chef for Nordea Finance.

Siden starten af februar har Christian været igennem en overleveringsproces med Bjørn Bøje Jensen for at sikre en let og smidig overgang og for at give Christian den bedst mulig start i jobbet.

-Min oplevelser de seneste par uger i Nordea Finans har været utrolig positive. Rigtig mange har rakt ud til mig for at klæde mig på til opgaven. Det giver mig rigtig meget energi at se, hvor stor forskel vi kan gøre for vores kunder og partnere, når jeg kigger på de forretningsmuligheder og den strategi, der er lagt for de kommende år. Det bliver en spændende og lærerig rejse, som jeg glæder mig meget til at være en del af.

Christian Jensen er 45 år, gift og har et barn. Ud over karrieren i Nordea er Christian meget aktiv i forskellige netværk samt i iværksætter- og fintech-miljøet, hvor han bl.a. er bestyrelsesmedlem i Fonden for Entreprenørskab.

Yderligere information
Mads Sixhøj, pressekonsulent i Nordea. Telefon: 70 80 11 62, E-mail: moc.aedron@johxis.sdam.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 453 resultater

Nordea newbrand

Nordea lancerer nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Investering

Tilmeld dig vores nye nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Nyt overblik over abonnementer til Nordeas kunder

Nordea

Nordeas kunder får nemt overblik over deres abonnementer og med et enkelt klik kan abonnementerne opsiges - direkte på mobilen.

Blackfriday

Beskyt dig mod svindlere på Black Friday

Daglig økonomi

Tips til hvordan du undgår at blive snydt, når du handler Black Friday og Cyber Monday.

Nordea sætter power på kundernes opsparing

Opsparing

Nordea lancerer den digitale investeringsrådgiver Nora til kunder i Danmark.

5 tips til at beskytte dig selv online

Bæredygtighed

Få eksperternes fem vigtigste råd til, hvordan du bedst passer på dig selv i cyberspace.

Viser 5 ud af 453 resultater