Nordea lancerer nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Nordea newbrand
Aktiesparekonto - enkelt og nemt
04-12-18 16:04 | Investering

Uanset om du er erfaren investor eller helt ny på investeringsmarkederne, kan du se frem til, at det snart bliver mere enkelt at spare op i aktier. Du kan allerede nu tilmelde dig vores nyhedsbrev for at få løbende information og blive blandt de første, der investerer gennem den, når vi i det nye år tilbyder aktiesparekontoen.

Den 29. november vedtog Folketinget en lov, der fra januar 2019 gør det mere enkelt for danskerne at placere en del af deres opsparing i aktier. Det erklærede formål er at styrke den hjemlige aktiekultur og øge interessen for at investere i aktier. Og med udsigten til større enkelhed og en mere lempelig beskatning er forventningen, at vi danskere vil flytte en del af de mange milliarder, vi har stående kontant, over i aktier.

I første omgang bliver det muligt at indskyde op til 50.000 kroner på en aktiesparekonto, men Folketinget vil i løbet af de kommende år tage stilling til, om beløbet skal hæves til 200.000 kroner frem mod 2022.

Tilmeld dig vores nye nyhedsbrev om aktiesparekontoen.

Read more news

Viser 5 ud af 795 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Viser 5 ud af 795 resultater