Nordea lancerer boliglån med 30 års afdragsfrihed

22-03-18 10:47 | Bolig

Der er gode nyheder til boligejere med friværdi. Fra dags dato lancerer Nordea Kredit et nyt realkreditlån kaldet Frihed30 rentetilpasningslån.

Lånet giver en attraktiv kombination af lav rente og mulighed for afdragsfrihed i op til 30 år.

- Vi har gennem en årrække set stigende boligpriser i store dele af landet, og derfor har mange boligejere optjent en så stor friværdi, at de ikke har noget ønske om at afdrage på den sidste del af gælden, men hellere vil bruge pengene på noget andet. De kunder giver vi nu mulighed for at få afdragsfrihed i op til 30 år, siger Peter Smith, direktør i Nordea Kredit.

Frihed30 har en variabel rente, hvor man kender renten i tre eller fem år, og lånet tilbydes de boligejere, der kun har brug for belåning op til 60 pct. af helårsboligens værdi.

Hidtil har mange boligejere med afdragsfrihed på lånet bekymret sig for, om de kan få afdragsfriheden forlænget efter 10 år. Med et Frihed30-lån kan boligejerne sikre sig 30 års afdragsfrihed og dermed tryghed for at kunne blive boende i deres bolig, når de bliver ældre.

- Vi er glade for nu at kunne tilbyde en ekstra fleksibilitet og frihed til kunder med friværdi, så de kan få en lav rente og afdragsfrihed i op til 30 år – og det endda til meget attraktive priser, siger Peter Smith.

Det koster ikke ekstra at få afdragsfrihed i op til 30 år med det nye Frihed30-lån. Frihed30 tilbydes til samme lave pris som de eksisterende S3- og S5-lån, som er F3- og F5-lånene med afdragsfrihed i 10 år.

Læs mere om lånet her

Yderligere information:

Kontakt pressekonsulent Mads Sixhøj på telefon 29292582.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 570 resultater

Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 570 resultater