Nordea lancerer boliglån med 30 års afdragsfrihed

22-03-18 10:47 | Bolig

Der er gode nyheder til boligejere med friværdi. Fra dags dato lancerer Nordea Kredit et nyt realkreditlån kaldet Frihed30 rentetilpasningslån.

Lånet giver en attraktiv kombination af lav rente og mulighed for afdragsfrihed i op til 30 år.

- Vi har gennem en årrække set stigende boligpriser i store dele af landet, og derfor har mange boligejere optjent en så stor friværdi, at de ikke har noget ønske om at afdrage på den sidste del af gælden, men hellere vil bruge pengene på noget andet. De kunder giver vi nu mulighed for at få afdragsfrihed i op til 30 år, siger Peter Smith, direktør i Nordea Kredit.

Frihed30 har en variabel rente, hvor man kender renten i tre eller fem år, og lånet tilbydes de boligejere, der kun har brug for belåning op til 60 pct. af helårsboligens værdi.

Hidtil har mange boligejere med afdragsfrihed på lånet bekymret sig for, om de kan få afdragsfriheden forlænget efter 10 år. Med et Frihed30-lån kan boligejerne sikre sig 30 års afdragsfrihed og dermed tryghed for at kunne blive boende i deres bolig, når de bliver ældre.

- Vi er glade for nu at kunne tilbyde en ekstra fleksibilitet og frihed til kunder med friværdi, så de kan få en lav rente og afdragsfrihed i op til 30 år – og det endda til meget attraktive priser, siger Peter Smith.

Det koster ikke ekstra at få afdragsfrihed i op til 30 år med det nye Frihed30-lån. Frihed30 tilbydes til samme lave pris som de eksisterende S3- og S5-lån, som er F3- og F5-lånene med afdragsfrihed i 10 år.

Læs mere om lånet her

Yderligere information:

Kontakt pressekonsulent Mads Sixhøj på telefon 29292582.

Læs flere nyheder

we.trade i luften med første blockchain-baserede handler

Nordea

Nordea har ydet et vigtigt bidrag til design og implementering af denne banebrydende løsning.

Undgå at falde for falske mails

Nordea

Hurtige tips til, hvordan du som virksomhed kan afsløre disse forsøg på svindel.

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Bæredygtighed Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.