Nordea lancerer boliglån med 30 års afdragsfrihed

22-03-18 10:47 | Bolig

Der er gode nyheder til boligejere med friværdi. Fra dags dato lancerer Nordea Kredit et nyt realkreditlån kaldet Frihed30 rentetilpasningslån.

Lånet giver en attraktiv kombination af lav rente og mulighed for afdragsfrihed i op til 30 år.

- Vi har gennem en årrække set stigende boligpriser i store dele af landet, og derfor har mange boligejere optjent en så stor friværdi, at de ikke har noget ønske om at afdrage på den sidste del af gælden, men hellere vil bruge pengene på noget andet. De kunder giver vi nu mulighed for at få afdragsfrihed i op til 30 år, siger Peter Smith, direktør i Nordea Kredit.

Frihed30 har en variabel rente, hvor man kender renten i tre eller fem år, og lånet tilbydes de boligejere, der kun har brug for belåning op til 60 pct. af helårsboligens værdi.

Hidtil har mange boligejere med afdragsfrihed på lånet bekymret sig for, om de kan få afdragsfriheden forlænget efter 10 år. Med et Frihed30-lån kan boligejerne sikre sig 30 års afdragsfrihed og dermed tryghed for at kunne blive boende i deres bolig, når de bliver ældre.

- Vi er glade for nu at kunne tilbyde en ekstra fleksibilitet og frihed til kunder med friværdi, så de kan få en lav rente og afdragsfrihed i op til 30 år – og det endda til meget attraktive priser, siger Peter Smith.

Det koster ikke ekstra at få afdragsfrihed i op til 30 år med det nye Frihed30-lån. Frihed30 tilbydes til samme lave pris som de eksisterende S3- og S5-lån, som er F3- og F5-lånene med afdragsfrihed i 10 år.

Læs mere om lånet her

Yderligere information:

Kontakt pressekonsulent Mads Sixhøj på telefon 29292582.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 453 resultater

Nordea newbrand

Nordea lancerer nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Investering

Tilmeld dig vores nye nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Nyt overblik over abonnementer til Nordeas kunder

Nordea

Nordeas kunder får nemt overblik over deres abonnementer og med et enkelt klik kan abonnementerne opsiges - direkte på mobilen.

Blackfriday

Beskyt dig mod svindlere på Black Friday

Daglig økonomi

Tips til hvordan du undgår at blive snydt, når du handler Black Friday og Cyber Monday.

Nordea sætter power på kundernes opsparing

Opsparing

Nordea lancerer den digitale investeringsrådgiver Nora til kunder i Danmark.

5 tips til at beskytte dig selv online

Bæredygtighed

Få eksperternes fem vigtigste råd til, hvordan du bedst passer på dig selv i cyberspace.

Viser 5 ud af 453 resultater