Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Signing dicument
Kun 22 pct. af alle danskere over 24 år har fået lavet et testamente ifølge en nylig undersøgelse fra YouGov.
15-09-20 22:01 | Digital banking

Få danskere har testamentet og andre juridiske dokumenter i orden og ved derfor ikke, hvordan de og deres nærmeste er sikret i tilfælde af alvorlig sygdom, skilsmisse eller dødsfald. Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

De fleste danskere forbereder sig sjældent godt nok på dødsfald, skilsmisse eller alvorlig sygdom. Kun 22 pct. af alle danskere over 24 år har eksempelvis fået lavet et testamente ifølge en nylig undersøgelse foretaget af YouGov for Nordeas forbrugerøkonom.

Mange vil rigtig gerne sikre sig, men lader papirarbejdet vente til en senere lejlighed. Nu skal et nyt samarbejde med TestaViva – den førende danske digitale løsning for udarbejdelse af testamenter og andre vigtige juridiske dokumenter kombineret med muligheden for et juridisk rådgivningstjek –  få flere danskere til at sikre sig selv og deres familier juridisk.

Mads Skovlund 250x167)”Vi er mange, som kan være lidt berøringsangste, når det kommer til de svære situationer i livet og derfor får mange heller ikke færdiggjort de nødvendige juridiske papirer, der sikrer os selv og familien, fordi vi tænker, at ’der er tid nok’, og at det er lidt bøvlet."

"Nu kan vores kunder ordne det hele hjemmefra, når det passer dem, og få en jurist til at gennemgå de udfyldte dokumenter via en rådgivningssamtale for at sikre sig, at alt er i orden. Det synes vi er en naturlig og vigtig service at kunne tilbyde vores kunder,” siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark.

Læs mere om TestaViva

Fakta om TestaViva

• TestaViva.dk er en digital løsning, hvor brugerne nemt kan oprette en lang række juridiske dokumenter bl.a.: testamente, fremtidsfuldmagt og ægtepagt. Og få et rådgivningstjek, så man sikrer sig, at alt er i orden.

• TestaViva tilbyder en digital livsguide, der følger kunderne og proaktivt kommer med anbefalinger og juridisk vejledning, når livssituationen ændrer sig.

• Den digitale portal, TestaViva.dk blev lanceret i 2017 i samarbejde med blandt andre Arbejdernes Landsbank, der fortsat er en del af ejerkredsen.

Read more news

Viser 5 ud af 783 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Couple using Ipad

Privatøkonomi? Helst ikke

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Mange danskere bruger nødigt tid på deres egen økonomi

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

Nordea Economic Outlook January 2018

Coronanedlukningen gavnede privatøkonomien

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten halvdelen af danskerne fik en bedre økonomi sidste år