Vigtig milepæl nået – Nordea har nu hovedsæde i Finland

01-10-18 16:24 | Nordea

Nordea har nu hovedsæde i Finland, som er medlem af den europæiske bankunion, efter gennemførelsen af den grænseoverskridende omvendte fusion mellem Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp. Bankaktiviteterne i Danmark, Norge og Sverige varetages af filialer af Nordea Bank Abp. I relation til kunderne vil der ikke være nogen ændringer i den daglige drift.

- Nordea er en af de største og stærkeste banker i Europa. Flytningen til bankunionen er et vigtigt strategisk skridt i vores transformation og sikrer banken fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med de europæiske konkurrenters. Flytningen varetager kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser og giver os den bedst mulige platform til at vokse og udvikle vores serviceydelser, så vi kan realisere vores kundevision: nem at have med at gøre, relevant og kompetent, hvor som helst og når som helst, hvor den personlige og digitale relation gør Nordea til en sikker og betroet partner, siger Nordeas koncernchef Casper von Koskull.

Ingen ændringer i den daglige drift

Nordea ønsker fortsat at være en betroet partner med det mål at tilbyde kunderne den bedste service på markedet når som helst og hvor som helst. Flytningen af vores hovedsæde påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til den enkelte kunde.

- Vi ønsker fortsat at skabe værdi for alle vores kunder ved at drive virksomhed med udgangspunkt i den samme nordiske forretningsmodel som hidtil. Vi vil være lige så tæt på vores kunder, som vi altid har været, og fortsat bidrage til de nordiske samfund og økonomier, siger Casper von Koskull.

Yderligere information: Nordeas flytning af hovedsæde er gennemført.

Read more news

Viser 5 ud af 723 resultater

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Her går det godt: Danmark klarer sig bedre end de fleste under coronakrisen

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge Pedersen og chefanalytiker Jan Størup Nielsen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende ug...

Rekordstore stigninger i danske aktier og regnskaber, der overrasker positivt

Investering Nordea podcasts

Nordeas chefstrateg Andreas Østerheden er i studiet og giver sit bud på, hvorfor vi har set så store stigninger i danske aktier.

Pension fylder meget på den politiske dagsorden, men hvor meget fylder den hos dig?

Investering Bolig og privatøkonomi Investering Opsparing Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af alle danskere har aldrig talt med en professionel om deres pension.

Store markedsreaktioner, men hvor længe varer euforien?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Gode nyheder fra vaccinefronten blev mødt med stigende risikoappetit fra investorerne. Men hvor længe kan euforien vare ved?

Viser 5 ud af 723 resultater