Vigtig milepæl nået – Nordea har nu hovedsæde i Finland

01-10-18 16:24 | Nordea

Nordea har nu hovedsæde i Finland, som er medlem af den europæiske bankunion, efter gennemførelsen af den grænseoverskridende omvendte fusion mellem Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp. Bankaktiviteterne i Danmark, Norge og Sverige varetages af filialer af Nordea Bank Abp. I relation til kunderne vil der ikke være nogen ændringer i den daglige drift.

- Nordea er en af de største og stærkeste banker i Europa. Flytningen til bankunionen er et vigtigt strategisk skridt i vores transformation og sikrer banken fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med de europæiske konkurrenters. Flytningen varetager kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser og giver os den bedst mulige platform til at vokse og udvikle vores serviceydelser, så vi kan realisere vores kundevision: nem at have med at gøre, relevant og kompetent, hvor som helst og når som helst, hvor den personlige og digitale relation gør Nordea til en sikker og betroet partner, siger Nordeas koncernchef Casper von Koskull.

Ingen ændringer i den daglige drift

Nordea ønsker fortsat at være en betroet partner med det mål at tilbyde kunderne den bedste service på markedet når som helst og hvor som helst. Flytningen af vores hovedsæde påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til den enkelte kunde.

- Vi ønsker fortsat at skabe værdi for alle vores kunder ved at drive virksomhed med udgangspunkt i den samme nordiske forretningsmodel som hidtil. Vi vil være lige så tæt på vores kunder, som vi altid har været, og fortsat bidrage til de nordiske samfund og økonomier, siger Casper von Koskull.

Yderligere information: Nordeas flytning af hovedsæde er gennemført.

Read more news

Viser 5 ud af 783 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Couple using Ipad

Privatøkonomi? Helst ikke

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Mange danskere bruger nødigt tid på deres egen økonomi

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

Nordea Economic Outlook January 2018

Coronanedlukningen gavnede privatøkonomien

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten halvdelen af danskerne fik en bedre økonomi sidste år