Vigtig milepæl nået – Nordea har nu hovedsæde i Finland

01-10-18 16:24 | Nordea

Nordea har nu hovedsæde i Finland, som er medlem af den europæiske bankunion, efter gennemførelsen af den grænseoverskridende omvendte fusion mellem Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp. Bankaktiviteterne i Danmark, Norge og Sverige varetages af filialer af Nordea Bank Abp. I relation til kunderne vil der ikke være nogen ændringer i den daglige drift.

- Nordea er en af de største og stærkeste banker i Europa. Flytningen til bankunionen er et vigtigt strategisk skridt i vores transformation og sikrer banken fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med de europæiske konkurrenters. Flytningen varetager kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser og giver os den bedst mulige platform til at vokse og udvikle vores serviceydelser, så vi kan realisere vores kundevision: nem at have med at gøre, relevant og kompetent, hvor som helst og når som helst, hvor den personlige og digitale relation gør Nordea til en sikker og betroet partner, siger Nordeas koncernchef Casper von Koskull.

Ingen ændringer i den daglige drift

Nordea ønsker fortsat at være en betroet partner med det mål at tilbyde kunderne den bedste service på markedet når som helst og hvor som helst. Flytningen af vores hovedsæde påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til den enkelte kunde.

- Vi ønsker fortsat at skabe værdi for alle vores kunder ved at drive virksomhed med udgangspunkt i den samme nordiske forretningsmodel som hidtil. Vi vil være lige så tæt på vores kunder, som vi altid har været, og fortsat bidrage til de nordiske samfund og økonomier, siger Casper von Koskull.

Yderligere information: Nordeas flytning af hovedsæde er gennemført.

Read more news

Viser 5 ud af 741 resultater

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Danskernes dyreste sommerferie

Danskernes sommerferiebudget styrtdykker i år

Investering Samfundsøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Covid-19 har vendt op og ned på vores sommerferieplaner.

Kamilla Skytte, Nordea Kredit

Kamilla Skytte ny chef for Nordea Kredit

Nordea Bolig

Udnævnelsen sker som led i et generationsskifte i ledelsen