Vigtig milepæl nået – Nordea har nu hovedsæde i Finland

01-10-18 16:24 | Nordea

Nordea har nu hovedsæde i Finland, som er medlem af den europæiske bankunion, efter gennemførelsen af den grænseoverskridende omvendte fusion mellem Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp. Bankaktiviteterne i Danmark, Norge og Sverige varetages af filialer af Nordea Bank Abp. I relation til kunderne vil der ikke være nogen ændringer i den daglige drift.

- Nordea er en af de største og stærkeste banker i Europa. Flytningen til bankunionen er et vigtigt strategisk skridt i vores transformation og sikrer banken fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med de europæiske konkurrenters. Flytningen varetager kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser og giver os den bedst mulige platform til at vokse og udvikle vores serviceydelser, så vi kan realisere vores kundevision: nem at have med at gøre, relevant og kompetent, hvor som helst og når som helst, hvor den personlige og digitale relation gør Nordea til en sikker og betroet partner, siger Nordeas koncernchef Casper von Koskull.

Ingen ændringer i den daglige drift

Nordea ønsker fortsat at være en betroet partner med det mål at tilbyde kunderne den bedste service på markedet når som helst og hvor som helst. Flytningen af vores hovedsæde påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til den enkelte kunde.

- Vi ønsker fortsat at skabe værdi for alle vores kunder ved at drive virksomhed med udgangspunkt i den samme nordiske forretningsmodel som hidtil. Vi vil være lige så tæt på vores kunder, som vi altid har været, og fortsat bidrage til de nordiske samfund og økonomier, siger Casper von Koskull.

Yderligere information: Nordeas flytning af hovedsæde er gennemført.

Read more news

Viser 5 ud af 799 resultater

Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 799 resultater