Nordea vahvistaa otettaan kiinteistö- ja rakennusalan pankkina

27.01.10 14:09 | Lehdistötiedotteet

Nordealla on vahvaa asiantuntemusta kiinteistö- ja rakennusalan pankkipalveluista. Sitä vahvistetaan edelleen keskittämällä alan yritysten palvelu ja asiantuntijat uuteen yksikköön suuryrityspalveluissa. Kiinteistö- ja rakennusalan palveluista vastaavan yksikön johtajaksi on nimitetty Timo Nyman.

Kiinteistö- ja rakennusalan liiketoiminnan osaamista keskitetään, jotta asiakkaita voidaan jatkossa palvella entistä paremmin. Tavoitteena on kehittää uusia, koko sektoria palvelevia ratkaisuja, joissa on otettu huomioon koko tuotantoketjun tarpeet.

- Kiinteistö- ja rakennussektori on merkittävä asiakaskokonaisuus pankille. Toimintamme perustuu asiakkaiden liiketoiminnan ja toimialan tarpeiden ymmärtämiseen. Muutoksen ansiosta meillä on entistä paremmat edellytykset parantaa palvelumme laatua ja kilpailukykyämme, toteaa suuryrityspalveluiden johtaja, varatoimitusjohtaja Olli-Petteri Lehtinen.

Samalla Nordea vahvistaa asemaansa suomalaisia ja kansainvälisiä kiinteistöalan sijoittajia palvelevana pankkina.

Timo Nyman uuden yksikön vetäjäksi

Timo Nyman, 46, (Diplom-Volkswirt, MBA) on nimitetty kiinteistö- ja rakennusalan palveluista vastaavan yksikön johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1. maaliskuuta 2010.

Timo Nyman on työskennellyt viimeksi erityisesti kiinteistöihin erikoistuneena asiantuntijana workout-yksikössä Pohjoismaiden Investointipankissa. Sitä ennen hän toimi Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaavana johtajana saksalaisen kiinteistösijoituksiin ja kiinteistösijoitusneuvontaan erikoistuneessa HSH Real Estate AG:ssa. Hän työskenteli pitkään myös HSH Nordbank AG:n Suomen maajohtajana.

Lisätietoja:

Olli-Petteri Lehtinen, suuryrityspalvelut, (09) 165 52000