Nordean konserniviestinnän johtajaksi Sara Helweg-Larsen

19.01.17 12:00 | Lehdistötiedote

Sara Helweg-Larsen on nimitetty Nordean konserniviestinnän johtajaksi. Hän työskentelee tällä hetkellä viestintäjohtajana Mærskin Transport & Logistics -divisioonassa. Nordean ulkoisen viestinnän johtajaksi on nimitetty Roberta Alenius ja vastuullisuusyksikön johtajaksi Erik Feldt.

Sara Helweg-Larsen aloittaa työnsä Nordeassa 1. toukokuuta 2017. Ulkoisen viestinnän johtajaksi nimitetty Roberta Alenius työskentelee tällä hetkellä Telian viestintäjohtajana Ruotsissa. Hän aloittaa Nordeassa 1. huhtikuuta 2017 ja raportoi konserniviestinnän johtajalle.

- Nordea on muutoksen keskellä. Maailma ympärillämme muuttuu nopeasti ja myös asiakkaiden tarpeet ja arvot muuttuvat. Meidän on oltava entistä lähempänä sidosryhmiämme ja kerrottava, mitä me pankkina teemme asiakkaidemme ja koko yhteiskunnan hyväksi. Olen erittäin tyytyväinen, että Sara ja Roberta ovat lupautuneet auttamaan meitä tässä tehtävässä, esikuntatoimintojen johtaja Johan Ekwall sanoo.

Erik Feldt on nimitetty konsernin vastuullisuusyksikön johtajaksi. Erik on työskennellyt Nordeassa usean vuoden ajan, tällä hetkellä Wealth Managementin HR-johtajana. Vastuullisuusyksikön nykyinen johtaja Åse Bergstedt siirtyy strategistin tehtävään vastuullisuustiimissä.

Samalla Nordeaan on perustettu uusi yksikkö, Group Sustainable Finance. Yksikön johtajaksi tulee Sasja Beslik. Yksikön tehtävänä on varmistaa, että vastuullisuusyksikön tekemät päätökset toteutetaan liiketoiminnassa.

- Vastuullisuus on Nordealle ja sen asiakkaille yhä tärkeämpää. Siksi vahvistamme vastuullisuustiimiä strategisella tasolla ja nimitämme Erik Feldtin sen johtajaksi, Johan Ekwall jatkaa.

Lisätietoja:

Johan Ekwall, Chief of Staff, +46 8 010 156 32 16