Maksaminen nopeutuu: rahat heti tililtä toiselle

27.02.17 10:35 | Lehdistötiedote

Nordea avaa 1. maaliskuuta uuden mobiilipalvelun – Siirto-palvelun – jonka avulla rahaa voi siirtää tililtä toiselle kännykkänumeron avulla. Palvelu mahdollistaa rahan reaaliaikaisen siirtämisen myös toisen pankin tilille, sitä mukaa kun pankit liittyvät palveluun. Varat ovat heti maksun saajan käytettävissä.

Siirto-mobiilisovellus on ilmainen, ja ladattavissa matkapuhelinten Android- ja iOS-käyttöjärjestelmissä. Palveluun rekisteröidään matkapuhelinnumero ja pankkitilinumero. Lisäksi käyttäjät tarvitsevat Tunnusluvut-sovelluksen.

Uusi mobiilimaksamisen palvelu perustuu Otto-pankkiautomaatteja ylläpitävän Automatian kehitteillä olevaan avoimeen mobiilimaksujärjestelmään. Järjestelmä on avoinna kaikille suomalaisille pankeille ja muille maksupalveluntarjoajille.

- Siirto tarjoaa turvallisen ja nopean tavan siirtää rahaa. Ruotsissa vastaavaa palvelua käyttää jo noin 50 prosenttia väestöstä. Uskomme, että palvelulle on runsas kysyntä myös Suomessa, sanoo henkilöasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Jussi Mekkonen.

Siirto-palvelu on osa laajempaa Nordean digitaalisten palveluiden kokonaisuutta.

- Ensivaiheessa palvelu toimii Nordeassa olevien tilien välillä. Uskon, että useat pankit liittyvät palveluun pikapuoliin. Tavoitteemme on, että asiakkaat voivat hoitaa raha-asioitaan helposti ja vaivattomasti. Kehitämme jatkuvasti palveluita, jotka edistävät näitä tavoitteita, Mekkonen sanoo.

Lisätietoja:

Jussi Mekkonen, henkilöasiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja, p. 050 368 7029
Satu Malkamäki, lehdistöpäällikkö, p. 050 448 1182