Tutkimus: Nordean tarjoamat urapolut kiinnostavat nuoria

21.04.17 11:20 | Lehdistötiedote | Nordea

Nordea ylsi konsulttiyritys Universumin tutkimuksen mukaan viime vuosien tapaan kärjen tuntumaan eli sijalle 4 kaupallisen alan opiskelijoiden keskuudessa. Laajojen digihankkeiden ansiosta Nordea on edelleen mielenkiintoinen työpaikka myös IT-alan opiskelijoiden mielestä. Nordea tarjoaa kiinnostavia urapolkuja erityisesti niille, jotka haluavat haastaviin, kansainvälisiin tehtäviin.

Konsulttiyhtiö Universum julkisti jälleen vuosittaisen tutkimuksensa, joka mittaa työnantajien suosiota eri alojen korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä, että myös korkeakouluopiskelijat pitävät meitä houkuttelevana työnantajana. Tarjoamme kiinnostavia urapolkuja eri alojen opiskelijoille ja vastavalmistuneille. Moni nuori haluaa entistä haastavampia, kansainvälisiä töitä, joten Nordea on oikea paikka heille. Viime vuonna rekrytoimme ennätysmäärän uusia osaajia ja olemme myös aktiivinen IT-rekrytoija, jona haluamme myös profiloitua, henkilöstöjohtaja Sini Kivekäs toteaa.

IT-alan opiskelijoita kiinnostavat finanssiteknologian muutokset ja Nordean laajat digihankkeet, jotka tarjoavat mahdollisuuksia mielenkiintoiseen kehitystyöhön. Moni haluaa olla mukana miettimässä, miten ihmisten arkea helpotetaan uusilla sovelluksilla ja innovaatioilla. Alan opiskelijoiden keskuudessa Nordea pääsi työnantajien joukossa sijalle 27.

Oikeustieteiden opiskelijoiden keskuudessa Nordea sai sijan 20.

Nordea palkkaa Suomessa 400 kesätyöhön ja 50 graduate-ohjelmaan

Nordea on monipuolinen työpaikka, jossa on hyvin erilaisia työtehtäviä myös muille kuin korkeakouluista valmistuneille. Suosiosta työpaikkana kertoo myös se, että kesätyöhön haki tänä keväänä 3 600 hakijaa ja syksyllä alkavaan pohjoismaiseen graduate-ohjelmaan 1 500 vastavalmistuvaa opiskelijaa Suomesta.

Ohjelmassa vastavalmistuneet pääsevät alkuun urallaan ja voivat edetä opiskelijasta menestyväksi ammattilaiseksi, edistää henkilökohtaista kehittymistään ja luoda kansainvälisen verkoston työelämässä.

- Opiskelijat ovat Nordealle tärkeä kohderyhmä. Pankki tarjoaa työmahdollisuuksia opintojen aikana, kesätyössä, harjoittelupaikkana ja lopputyön tekopaikkana graduate-ohjelman lisäksi. Tänä kesänä meillä aloittaa noin 400 kesätyöntekijää eri puolilla Suomea sekä yli 50 syksyn graduate-ohjelmassa. Emme ole enää pelkästään perinteinen kaupallisen alan työnantaja, vaan työllistämme henkilöstöä paljon laajemmin, Sini Kivekäs kertoo.

Lisäksi työntekijöille avautuu Nordeassa ison kansainvälisen yrityksen mahdollisuudet eli tehtäviä voi myös vaihtaa laidasta laitaan työantajaa vaihtamatta – myös työskentely eri maissa on mahdollista ja kasvattaa jatkuvasti suosiotaan.

Lisätietoja:

Satu Malkamäki, lehdistöpäällikkö, p. 050 448 1182