Nordea on hakenut Nordea Holding Oyj:n listaamista Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa

Nordea logo
02.02.18 9:00 | Lehdistötiedote

Nordea Bank AB (publ) on tänään hakenut kokonaan omistamansa tytäryhtiön Nordea Holding Oyj:n (”Nordea Suomi”) puolesta Nordea Suomen osakkeiden ottamista kaupankäynnin kohteeksi Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

Hakemuksella valmistellaan pankin emoyhtiön kotipaikan siirtoa Suomeen. Mikäli kotipaikan siirto toteutuu ja mikäli Nasdaqin pörssit Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa hyväksyvät hakemuksen, kaupankäynnin Nordea Suomen osakkeilla on tarkoitus alkaa tulevana syksynä. Kotipaikan siirto edellyttää muun muassa Nordean varsinaisen yhtiökokouksen hyväksyntää. Yhtiökokous pidetään 15. maaliskuuta 2018.

Lisätietoja:
Claes Eliasson, konserniviestintä, +46 72 141 67 12

Tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainitun yhteyshenkilön välityksellä 2. helmikuuta 2018 kello 9.00 Suomen aikaa.