Nordea i partnerskap med Tink

24-10-17 14:47 | Om Nordea

Nordeas kunder i hele Norden vil få en bedre mobilbankopplevelse når Nordea i dag offentliggjør at banken har inngått en lisensavtale med det svenske fintech-selskapet Tink. I løpet av 2018 vil Tink-funksjonene gradvis bli innarbeidet i Nordeas mobilbank. Nordea har i tillegg investert i Tink AB.

Tink-løsningen vil gi Nordeas kunder en bedre mobilbankopplevelse, og dagligbanktjenestene blir enda enklere og mer praktiske. Kundene vil lettere kunne se hva de bruker pengene sine på, og hvordan forbruket endrer seg over tid. De kan også lage budsjetter og få meldinger knyttet til dem. I tillegg vil de i Nordeas mobilbank kunne se saldo på kontoer og følge med på produkter de har i andre banker.  De vil rett og slett få tilgang til bedre og mer relevant informasjon.

- Tink er en veldig spesiell finansiell aggregator. Selskapet har funnet en enkel måte å visualisere og holde oversikt over alle finansielle transaksjoner på. I Nordea ønsker vi alltid å kunne tilby kundene våre en best mulig digital brukeropplevelse, og gjennom dette partnerskapet tar vi et stort steg i den retningen, sier Topi Manner, leder av Personal Banking i Nordea.

I 2018 vil vi se resultatene av partnerskapet

I løpet av 2018 vil Tink-funksjonene gradvis bli innarbeidet i Nordeas mobilbank. Funksjonene vil bli tilgjengelige i hele Norden.

- De neste årene vil regelverk som PSD2 endre bransjen, og partnerskapet med Tink vil gjøre oss bedre forberedt til å møte endringene, sier Topi Manner.

- Vi ser på offentliggjøringen i dag som en bekreftelse på en ny generasjon av bank- og fintech-partnerskap. Ved å jobbe sammen baner vi vei for en ny tid for banknæringen i Europa, der vi åpner opp for å gi kundene større valgmuligheter og en bedre deal, sier Daniel Kjellén, en av grunnleggerne og administrerende direktør i Tink.

Les flere nyheter

Hold av en plass på første rad til Nordeas Economic Outlook

Makroøkonomi

Meld deg på webinaret på ditt lokale språk, og motta rapporten så snart den kommer ut 24. april.

Nordea

Nordea stopper investeringer i Facebook for Stars-fondene

Responsible investment Bærekraft

Nordeas Responsible Investment-team har besluttet å midlertidig stanse investering i Facebook for Stars-fondene.

Nordea's re-domiciliation

Derfor foreslår vi flytting til bankunionen

Om Nordea

Nordeas styre foreslår for generalforsamlingen å flytte Nordeas hovedkontor og morselskap fra Sverige til bankunionen.

Det gir forretningsmessig mening å investere i kvinnelige ledere

Om Nordea Bærekraft

Kjønnsbalanse gis nå stadig større oppmerksomhet, og det er allment anerkjent at det er en viktig faktor for forretningsmessig suksess.