Nordea i partnerskap med Tink

24-10-17 14:47 | Om Nordea

Nordeas kunder i hele Norden vil få en bedre mobilbankopplevelse når Nordea i dag offentliggjør at banken har inngått en lisensavtale med det svenske fintech-selskapet Tink. I løpet av 2018 vil Tink-funksjonene gradvis bli innarbeidet i Nordeas mobilbank. Nordea har i tillegg investert i Tink AB.

Tink-løsningen vil gi Nordeas kunder en bedre mobilbankopplevelse, og dagligbanktjenestene blir enda enklere og mer praktiske. Kundene vil lettere kunne se hva de bruker pengene sine på, og hvordan forbruket endrer seg over tid. De kan også lage budsjetter og få meldinger knyttet til dem. I tillegg vil de i Nordeas mobilbank kunne se saldo på kontoer og følge med på produkter de har i andre banker.  De vil rett og slett få tilgang til bedre og mer relevant informasjon.

- Tink er en veldig spesiell finansiell aggregator. Selskapet har funnet en enkel måte å visualisere og holde oversikt over alle finansielle transaksjoner på. I Nordea ønsker vi alltid å kunne tilby kundene våre en best mulig digital brukeropplevelse, og gjennom dette partnerskapet tar vi et stort steg i den retningen, sier Topi Manner, leder av Personal Banking i Nordea.

I 2018 vil vi se resultatene av partnerskapet

I løpet av 2018 vil Tink-funksjonene gradvis bli innarbeidet i Nordeas mobilbank. Funksjonene vil bli tilgjengelige i hele Norden.

- De neste årene vil regelverk som PSD2 endre bransjen, og partnerskapet med Tink vil gjøre oss bedre forberedt til å møte endringene, sier Topi Manner.

- Vi ser på offentliggjøringen i dag som en bekreftelse på en ny generasjon av bank- og fintech-partnerskap. Ved å jobbe sammen baner vi vei for en ny tid for banknæringen i Europa, der vi åpner opp for å gi kundene større valgmuligheter og en bedre deal, sier Daniel Kjellén, en av grunnleggerne og administrerende direktør i Tink.

Les flere nyheter

Viser 5 av 205 resultat

En stor milepæl er nådd – nå har vi hovedkontor i Finland

Om Nordea

Etter at den omvendte grenseoverskridende fusjonen av Nordea Bank AB (publ) inn i Nordea Bank Abp er fullført, har Nordea nå hovedkontor i Finland, som er me...

Ligg i forkant – bli med på vårt Economic Outlook-webinar

Makroøkonomi

Meld deg på webinaret og få Economic Outlook som publiseres 5. september.

Blockchain-plattformen we.trade er lansert

Om Nordea

Nordea spiller en nøkkelrolle i utformingen og implementeringen av denne banebrytende løsningen.

Ikke la deg lure av e-postsvindel

Om Nordea

Noen raske tips til hvordan du som forretningsdrivende kan avsløre disse svindelforsøkene!

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Bærekraft Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Viser 5 av 205 resultat