Informasjon om koronaviruset og Nordeas tiltak

18-03-20 14:42 | Om Nordea

Vi er i en spesiell situasjon for øyeblikket. Som den største banken i Norden har Nordea et særlig ansvar for samfunnene der vi driver virksomhet. Vi er her for å støtte kundene våre gjennom både gode og krevende tider.

Nordea er en godt kapitalisert bank med et solid balanseregnskap, og det gjør at vi har et godt utgangspunkt for å kunne hjelpe kundene våre. Vi iverksetter alle tiltak vi kan, for å hjelpe og gi råd til kundene våre.

Vi har allerede iverksatt flere raske tiltak for å støtte personkundene våre og små og mellomstore bedrifter i Norden.

Hvis du er personkunde, finner du mer informasjon om hvordan du søker om en avdragsfri periode, på nettsidene våre.

Vi oppfordrer bedriftskunder til å kontakte oss umiddelbart hvis de forventer endringer i den vanlige driften. Nordea har flere tiltak og instrumenter som kan bidra til å styrke bedriftenes arbeidskapital og likviditet ved behov. Ikke nøl med å ta kontakt med oss om du har driftsrelaterte spørsmål du vil diskutere.

FVJ new sharper odd size for corona page 400x169

Les vår administrerende direktør sin blogg: Looking beyond the storm

På bankkontorene våre

For å kunne fortsette å betjene alle kundene våre og beskytte medarbeiderne våre, har vi iverksatt flere viktige tiltak som berører driften vår, og vi er klare til å gjøre det som kreves.

For å beskytte både kunder og medarbeidere oppfordrer vi deg til å kontakte oss på telefon eller via nettet i stedet for å dra til et bankkontor i situasjoner hvis du har vært i kontakt med en person som er smittet av koronaviruset eller hvis du føler deg syk eller har symptomer.

Vi vil fortsette å følge situasjonen tett og følge instruksjoner og veiledninger fra lokale helsemyndigheter. Ikke glem at vi er her for å støtte kundene våre både i gode og krevende tider.

For mer informasjon

Nordea tilbyr avdragsfrie perioder for boliglånskunder og små og mellomstore bedrifter som følge av koronautbruddet Pressemelding

Følg utviklingen i finansmarkedene gjennom Nordeas webinarer og podcaster Les mer

Nordea har utvidet den avdragsfrie perioden for bedriftslån til seks måneder Les mer

Read more news

Viser 5 av 665 resultat

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Gjeninnhentingen har begynt

Nordea Economic Outlook: Meld deg på webinar

Makroøkonomi

Meld deg på webinaret og få Economic Outlook som publiseres 27. mai.

Viser 5 av 665 resultat