Informasjon om koronaviruset og Nordeas tiltak

18-03-20 14:42 | Om Nordea

Vi er i en spesiell situasjon for øyeblikket. Som den største banken i Norden har Nordea et særlig ansvar for samfunnene der vi driver virksomhet. Vi er her for å støtte kundene våre gjennom både gode tider og krevende tider.

Nordea er en godt kapitalisert bank med et solid balanseregnskap, og det gjør at vi har et godt utgangspunkt for å kunne hjelpe kundene våre. Vi iverksetter alle tiltak vi kan, for å hjelpe og gi råd til kundene våre.

Vi har allerede iverksatt flere raske tiltak for å støtte personkundene våre og små og mellomstore bedrifter i Norden.

Hvis du er personkunde, finner du mer informasjon om hvordan du søker om en avdragsfri periode, på nettsidene våre.

www.nordea.no
www.nordea.se
www.nordea.dk
www.nordea.fi

Vi oppfordrer bedriftskunder til å kontakte oss umiddelbart hvis de forventer endringer i den vanlige driften. Nordea har flere tiltak og instrumenter som kan bidra til å styrke bedriftenes arbeidskapital og likviditet ved behov. Ikke nøl med å ta kontakt med oss om du har driftsrelaterte spørsmål du vil diskutere.

Tiltak i Nordea
For å kunne fortsette å betjene alle kundene våre og beskytte medarbeiderne våre, har vi iverksatt flere viktige tiltak som berører driften vår, og vi er klare til å gjøre det som kreves.

Vi har innført fullstendig reiseforbud, som betyr restriksjoner for forretningsreiser til alle land.

Alle medarbeidere må ha hjemmekontor i to uker etter hjemkomst fra utlandet.

Det er ikke tillatt å reise mellom forskjellige Nordea-kontorer – kun jobbe fra sitt vanlige arbeidssted.

Det er sikkert for oss å jobbe hjemmefra. I Nordea har vi allerede mulighet til å kunne jobbe andre steder enn på kontorene våre. For mange medarbeidere er ikke arbeidet knyttet til et bestemt arbeidssted. Vi har IT-løsningene medarbeiderne våre trenger for å kunne jobbe fra flere forskjellige steder.

Med slike tiltak kan vi beskytte medarbeiderne våre, holde driften i gang og fortsatt hjelpe deg.

På bankkontorene våre
For å beskytte både kunder og medarbeidere oppfordrer vi deg til å kontakte oss på telefon eller via nettet i stedet for å dra til et bankkontor i følgende situasjoner:

• hvis du har vært i et berørt område i løpet av de siste 14 dagene
• hvis du har vært i kontakt med en person som er smittet av koronaviruset
• hvis du føler deg syk eller har symptomer

Vi vil fortsette å følge situasjonen tett og følge instruksjoner og veiledninger fra lokale helsemyndigheter. Ikke glem at vi er her for å støtte kundene våre både i gode og krevende tider.

For mer informasjon

Nordea tilbyr avdragsfrie perioder for boliglånskunder og små og mellomstore bedrifter som følge av koronautbruddet Pressemelding

Følg utviklingen i finansmarkedene gjennom Nordeas webinarer og podcaster Les mer

Nordea har utvidet den avdragsfrie perioden for bedriftslån til seks måneder Les mer

Read more news

Viser 5 av 671 resultat

Nordea har utvidet den avdragsfrie perioden for bedriftslån til seks måneder

Businesses Om Nordea

Nå har mange bedrifter et akutt behov for å sikre økonomien sin for de neste månedene.

Følg utviklingen i finansmarkedene gjennom Nordeas webinarer og podcaster

Investeringer og marked Businesses Personlig økonomi

Det er kaos i finansmarkedene på grunn av koronapandemien. Hvis du vil holde deg oppdatert gir Nordeas eksperter deg oppdatert analyse av situasjonen

Couple ipad