Nordea er stolt partner til Pride i de nordiske hovedstedene

13-05-20 13:00 | Om Nordea | Bærekraft

Nordea står opp for likhet og menneskerettigheter, og vi er stolte over å kunne meddele at vi inngår partneravtale med Pride i de nordiske hovedstedene igjen i 2020.

Nordea vil bidra til et samfunn der mangfold anses som en styrke, og der alle har like rettigheter og muligheter. Det gjør Pride til en naturlig samarbeidspartner for Nordea.

– Det er viktig for Nordea at alle våre medarbeidere og kunder blir inkludert. Pride handler ikke bare om å feire mangfold – det handler også om å sende et viktig signal om at alle, uavhengig av kjønn, legning eller livsstil, har muligheten til å oppfylle drømmer og ambisjoner, sier Frank Vang-Jensen, konsernsjef i Nordea.

I Norden arrangeres Pride 2020 i perioden juni til september. Den pågående covid-19-pandemien har gjort at Pride-arrangørene har en annen tilnærming til arrangementene i år. De fleste aktivitetene vil foregå på nett – det vil bli en rekke virtuelle arrangementer som seminarer og møter, nettkonserter og til og med digitale parader.

Nordea vil være en partner man kan stole på i både gode og vanskelige tider, og vi fortsetter samarbeidet med Pride og prøver å bidra på nye måter i år, selv om de fysiske arrangementene er avlyst.

Nordea følger covid-19-situasjonen tett, og både vi og de lokale Pride-organisasjonene vil følge alle retningslinjer fra nasjonale myndigheter rundt helse og sikkerhet. Som med alle arrangementer Nordea organiserer eller deltar i, gjør vi alt vi kan for å sikre medarbeidernes og kundenes helse og sikkerhet.

I Nordea står arbeid med mangfold og inkludering høyt på agendaen, og medarbeidere og team i hele banken er involvert i arbeidet. Kollegaer fra alle de nordiske landene samarbeider i LHBTI-ressursgrupper for medarbeidere, som øker bevisstheten rundt temaet på arbeidsplassen. Dette viser hvor viktig arbeidet vi gjør for likhet, menneskerettigheter og inkludering, er for Nordea.

Les mer om Nordeas arbeid med mangfold og inkludering.

Read more news

Viser 5 av 685 resultat

Nordea Economic Outlook: Meld deg på webinar

Makroøkonomi

Meld deg på webinaret og få Economic Outlook som publiseres 27. mai.

Nordea og Nasdaq går sammen for å synliggjøre investeringenes bærekraftige avtrykk

Om Nordea Bærekraft Responsible investment

Vi fortsetter arbeidet med å tilby bærekraftige valg innen finans og investeringer

Jobbing med mangfold og inkludering – hver dag, året rundt