Covid-19 viser hvor viktig den digitale banken er

Man checking mobile
03-12-20 13:51 | Digitalbanken

Nå er det viktigere enn noen gang å gi kunder gode digitale opplevelser, og Nordeas digitale tjenester ble nylig anerkjent eksternt i ratingbyrået D-Rating i en undersøkelse av 58 europeiske personbanker.

Covid-19 har satt fart på bruken av digitale banktjenester, og flere kunder velger å kommunisere med banken gjennom digitale kanaler. Nordea forventer at økt digital kontakt blir den nye normalen, i tillegg til kontorene og rådgiverne våre, som gjør at vi skiller oss ut.

Anders-Nicander-232x155“Vi ser en betydelig økning i digital kontakt, der den største økningen er blant eksisterende kunder. Covid-19 har bidratt til denne utviklingen. I tillegg har vi lyttet til tilbakemeldinger fra kundene, økt brukervennligheten og lansert mange nye funksjoner og produkter”, sier Anders Nicander, leder av One Digital hos Nordea.

Nordea rangeres høyt av ratingbyrået D-Rating på grunn av det store utvalget av funksjoner og tilbud i digitale kanaler, og på grunn av de effektive digitale kundereisene og kontaktkanalene våre.

Flere tilbud for hånden

Tilbudet av digitale tjenester og produkter varierer mellom landene, men tilbakemeldingene fra Nordea-kundene er de samme: De setter pris på praktisk digital tilgang til banken sin, på den enheten de foretrekker å bruke.

Nordeas mobilbankapp er en av de høyest ratede mobilbankappene og ligger som nummer én i Danmark, Finland og Sverige. Snittratingen er 4,5/5 fra mer enn 860 000 vurderinger i appbutikker i hele Norden. Antallet besøkende i mobilappen økte med 18 prosent i tredje kvartal sammenlignet med samme kvartal i 2019.

“Vi legger til nye funksjoner og produkter hele tiden for å forbedre kundeopplevelsen. Hjørnesteinene er visning av transaksjoner, betalinger av regninger, håndtering av kort og sparing og investeringer. I tillegg kan kunder enkelt søke om mange flere produkter i mobilbanken”, forklarer Anders Nicander.

I Sverige og Norge kan kundene se kontoer, lån og kredittkort fra andre banker. Denne funksjonen kommer snart i Danmark og blir tilgjengelig i Finland i 2021. I fremtiden vil det bli mulig å betale fra kontoer i andre banker i mobilbanken.

“Vi får mange tilbakemeldinger fra kunder, som følges opp av kundeservice, og vi gjør forbedringer som møter kundenes behov. Ikke bare i mobilbanken, men i hele Nordeas integrerte appøkosystem. Det omfatter apper som gir kundene enkel tilgang til dagligbanktjenester og registrerer forbruk og CO2-avtrykket,” sier Anders Nicander.

Han avslutter: “Tilbakemeldinger fra kunder og byråer som D-Rating, bekrefter at Nordea gjør store fremskritt i målsettingen vår om å være en foregangsbedrift innen digitale banktjenester.”

Read more news

Viser 5 av 705 resultat

Nordea podcast

Det begynner å lysne

Nordea podcasts Makroøkonomi

Planen for gjenåpningen her hjemme er lagt og vi ser at det begynner å lysne i land som har kommet lenger i vaksineringen.

Business woman walking up some stairs

140 Nordea-fond strammer inn på kravene til investeringer i fossilt brensel

Bærekraft Investeringer og marked

140 Nordea-fond strammer nå inn på kravene til fossilselskaper og investerer nå kun i energiselskaper som er i gang med en grønn omstilling.

Nordea podcast

Kraftig opprevidering i vente

Investeringer og marked Nordea podcasts

Det ligger an til en kraftig opprevidering av rentebanen på Norges Banks rentemøte neste uke.

Vi har oppdatert personvernpolicyen vår

Om Nordea

Nordeas personvernpolicy har blitt oppdatert som en del av den årlige gjennomgangen av policyen.

Viser 5 av 705 resultat