Nordea best på private banking i Norden

06-02-14 7:59 | Om Nordea

Det internasjonale finansmagasinet Euromoney har for sjette gang på rad kåret Nordea til beste leverandøren av private banking-tjenester i Norden og de baltiske landene.

- Vi er glade for at vi nok en gang mottar denne prisen. Den inspirerer oss i det daglige til å jobbe for å gjøre kundene fornøyde og få nye kunder, sier Gunn Wærsted, leder av Wealth Management i Nordea.

Nordea er Nordens største leverandør av private banking-tjenester, og i 2013 fikk banken 10.000 nye private banking-kunder. Midler til forvaltning har økt med 80 prosent de siste fem årene. Ved utgangen av 2013 var samlede midler til forvaltning i private banking-enhetene i Norden og internasjonalt på EUR 77,3 milliarder.