Nordea har høyest merkevareverdi i Norden

Leder for Brand management i Nordea Rune Kibsgaard Sjøhelle
06-02-14 14:21 | Investeringer og marked

I sin årlige rangering av 500 banker plasserer Brand Finance Nordea på topp i Norden. På den globale rangeringen klatrer Nordea to plasser til nummer 32.

- Førsteplassen viser at Nordea er en av Europas sterkeste banker. Virksomheten vår bygger på kunnskap og tillit,og i løpet av de siste vanskelige årene har vi vært der for kundene. Målet er å være førstevalget for bankkunder i alle markedene våre, sier Rune Kibsgaard Sjøhelle, leder for Brand Management i Nordea.

Brand Finance er et konsulentfirma som driver med vurdering av merkevare. De bruker en anerkjent metode for merkevarevurdering. Metoden brukes av for eksempel skattemyndigheter og domstoler verden over for å vurdere merkevarer, og den omfatter et estimat av hva det vil koste å lisensiere eller bruke merkevaren. Nordeas merkevare har en beregnet verdi på USD 7,4 milliarder og har ratingen AAA- (svært høy).

Les mer på nettsidene til Brand Finance.