Ansvarlighet er en del av hverdagen i Nordea

Christian Clausen, konsernsjef i Nordea
12-02-14 12:11 | Bærekraft

Hovedmålet med Nordeas virksomhet er å skape positive kundeopplevelser, og ansvarlighet står sentralt i dette arbeidet. I Nordeas siste CSR-rapport kan du lese om hvordan alt vi gjør i Nordea, bygger på ansvarlighet.

- Ansvarlighet er viktig hver eneste gang vi møter en kunde, en kollega eller andre interessenter, og hver eneste gang vi gir råd. Tenkesettet er grunnleggende for virksomheten vår og avgjørende for vår ambisjon om alltid å skape positive kundeopplevelser, sier Nordeas konsernsjef Christian Clausen.

I CSR-rapporten for 2013 kan du lese om:

• hvordan arbeidet med compliance gir bedre kunderelasjoner, forebygger hvitvasking og gjør samfunnet tryggere
  • hvordan Nordea bedrer screeningen for miljøansvar, samfunnsansvar som menneskerettigheter og arbeidsrett, samt forretningsetikk ved investeringer og foretakskreditter
  • hvordan Nordea besøker leverandører for å sikre at de også tar miljø- og samfunnsansvar og utviser god forretningsetikk
  • hva over 4.000 kunder og andre interessenter som deltok i undersøkelsen om samfunnsansvar, ville at Nordea skulle fokusere på for å bli et mer ansvarlig selskap

Les CSR-rapporten

Les mer om Nordeas CSR-arbeid