Ikke riktig om renter i VG

John Sætre er ikke imponert over VGs faktasjekk.
13-02-14 11:58 | Investeringer og marked

«Tusener å spare!» melder VG i dagens avis. Bare synd de ikke klarer å lese statistikk. Riktig bruk av tabellen ville vist at Nordea har den laveste fastrenten og ligger på linje med de andre bankene for flytende rente.

Riktig tabell ville vist at Nordea ligger på samme nivå som de andre storbankene på flytende rente både ved lån på én og to millioner. På lån med fastrente ville Nordea vært billigst av alle bankene i alle fire boksene.

– Når VG blåser tallene stort opp, bør de sjekke at fakta stemmer. Selv etter at Nordea påpekte feilene både pertelefon og per mail har de ikke gjort noe med dette. Det er slett journalistikk av VG, og det er synd for leserne som ikke blir opplyst slik de bør kunne forvente av Norges største avis, sier John Sætre leder av bankvirksomheten i Norge.

Nordea tilbyr en totalpakke

Pris er en viktig faktor for norsk bankkunder. Men rentebetingelser er ikke det eneste kundene er opptatt av. – I Nordea skal vi være konkurransedyktige på pris, samtidig som vi skal gi deg god rådgivning. Alle Nordeas rådgivere er autoriserte, og utdannet til å gi deg best mulig rådgivning. Du skal kunne besøke våre kontorer rundt om i landet, du skal kunne betale regninger fra mobilen og du skal kunne ringe oss midt på natten, forsetter han.

- Dette tilbyr vi kundene fordi vi vet at de ønsker det. Det skal vi gjøre fremover også. Til konkurransedyktige priser, avslutter Sætre.