Fikk boliglån på søndag

14-03-14 9:17 | Bolig

Nordea styrker sin rolle som kundens beste partner i budkrigen – nå får du boliglån hver dag, hele uken.

Et ektepar fra Lillestrøm var på visning i helgen og ønsket å slå til. På søndagen søkte de om lån gjennom en nettside med flere tilbydere. Nordeas rådgiver ringte dem opp samme dag, med tilbud om lån, noe de aksepterte. Ekteparet vant budrunden dagen etter.

Sitter parat

Nordea Kundeservice har opprettet egne team med sertifiserte rådgivere med bevilgningsfullmakter på lik linje som personlige rådgivere ute på kontorene. Nordea kan dermed gi kundene boliglån og kunderådgivning hele uken, også i helgene. Nå er det slik at er du på visning i helgen skal du få lån av Nordea søndag kveld. For kunden betyr dette at han kan stille med finansiering før budrunden begynner mandag formiddag. Kunderådgiverne på kundeservice møter kundene på nett og telefon, og kan snu seg raskt rundt for å sikre de gode kundeopplevelsene. En egen kredittkomité sitter også parat i helgene.

– Kundene skal få løst sine behov der de tar kontakt med oss. Tar kunden kontakt på telefon eller på nett på en søndag er de gjerne ute etter den raske og gode kundeopplevelsen, sier Øistein Sandlie, leder for Kundeservice i Nordea i Norge. – En tilbakemelding fra kundene har vært at det ikke alltid er like lett å få tak i sin personlige rådgiver. Dette tar vi på alvor. Nå treffer kundene oss 24/7, og kan forvente å få lån og rådgivning når de trenger det, der de trenger det, sier Sandlie.