Nordea er beste bank i Norden

26-03-14 10:02 | Om Nordea

For andre år på rad er Nordea ‘Beste bank i Norden’ når finanstidsskriftet Global Finance gjør sin årlige kåring av verdens beste banker. I Finland, Danmark, Estland og Latvia tok Nordea også hjem prisen som beste bank.

Prisen er en anerkjennelse til de bankene som best oppfyller kundenes behov, samtidig som de legger et godt grunnlag for bankens fremtid. Kåringen tar utgangspunkt i bankenes forretningsutvikling. – Jeg er selvsagt veldig glad for anerkjennelsen fra Global Finance. Den viser at vi fokuserer på de riktige tingene og skaper verdier for kundene og aksjonærene, sier Nordeas konsernsjef Christian Clausen.

Finanstidsskriftet Global Finance ble grunnlagt i 1987, og gis ut hver måned. Hvert år kårer Global Finance de beste finansinstitusjonene i verden. På hjemmesiden til Global Finance kan du lese mer om kåringen.