Nordea er Norges beste flyplassbank

10-04-14 13:27 | Digitalbanken

Nordea har de mest fornøyde kundene på banktjenester på flyplasser i Norge. Kundetilfredsheten med Nordea som flyplassbank er godt over gjennomsnittet for resten av Europa.

Avinor har gjort en kundetilfredshetsundersøkelse blant flyreisende i Norge, og når det gjelder tilfredshet med banktjenester ved Norges flyplasser er Nordea klart i tet. Ved de fem flyplassene kundene er mest fornøyd er det Nordea som er leverandør. Syv av plasseringene på Topp 10 er det Nordea som står for. Blant disse er Bergen flyplass Flesland, hvor Nordea overtok kontanttjenestene i 2012. Undersøkelsen gjort av Avinor viser at tilfredsheten med banktjenestene ved Flesland også er godt over snittet for Europa. Undersøkelsen viser også at banktjenester på flyplassene er et viktig tilbud til kundene, hvor det er viktig å opprettholde den gode standarden.

Nordea er nå også valgt som leverandør av automatiserte banktjenester for salg og veksling av valuta på Trondheim Lufthavn Værnes.

Utvidet tilbud på Værnes

Tilbudet på Værnes vil nå utvides, slik at tilreisende kan veksle valuta til norske kroner ved ankomst eller når de kommer hjem igjen fra utlandet med valuta til overs. Det vil også etableres valutauttak ved gaten for fly til Oslo, da mange reiser utenlands via hovedstaden.

Antall utenlandsreiser er stadig økende fra Værnes, i 2013 hadde Værnes totalt 4,3 millioner reisende, hvorav nesten én million reiste til utlandet. Dette var 11 prosent opp fra 2012. Hittil i 2014 har antall utenlandsreisende økt med 9 prosent.

De nye automatene vil være på plass på Trondheim Lufthavn Værnes fra 1. juli.