Kundene gjør Nordea bedre

Kundene bruker banken på nye måter. Det tar Nordea konsekvensene av.
12-05-14 17:24 | Digitalbanken

I en digital hverdag går du i banken på nye måter. Det har Nordea tatt konsekvensene av. Og kundene har talt: Flere nylanseringer det siste året sender Nordea oppover i ferske kundeundersøkelser.

Og kundene er mer fornøyd med Nordea enn de var i fjor. I en undersøkelse utført av TNS Gallup går Nordea opp 5 poeng fra 2013, og passerer dermed DNB. Disse gode resultatene føyer seg inn i rekken: I slutten av april publiserte Norsk kundebarometer sin undersøkelse hvor Nordea snur trenden og går opp som eneste bank, sammen med Eika.

Det dreier seg om å strekke seg etter de gode kundeopplevelsene. Nordea utvikler seg stadig for å passe inn i din digitale hverdag.

– For oss er det viktig å lytte til kundene og utvikle våre tjenester deretter. At kundene våre er mer tilfredse med oss bør bety at vi har klart å møte kundenes forventninger til oss og overgått disse, sier Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Nordea Norge.

Boliglån på søndag

Og Nordea stiller sterkere enn noensinne i kampen om kundene. Nordeas kundeservice er tilgjengelig på telefon og chat 24/7, våre autoriserte rådgivere er på plass for kundene i helgene, og Nordea gir til og med boliglån på søndag. Ny nettbank ble lansert i fjor.

Og tiden fremover blir ikke mindre spennende for Nordeas kunder, med blant annet ny mobilbank å se frem til. Nettmøter og barnekort har akkurat har blitt lansert, og etter sommeren kommer BankID 2.0, uavhengig av Java.