Markedssynet: Hold stø kurs!

12-05-14 14:17 | Investeringer og marked

Så langt i år har det vært mye støy i markedet, primært fra svakere økonomiske data som følge av kald vinter i USA og vekstfrykt i Kina. Dessuten har konflikten i Ukraina og momshevingen i Japan skapt usikkerhet. Markedet har i stor grad sett gjennom dette og holdt fast ved at den globale økonomiske veksten fremdeles blir bedre. Selskapsinntjeningen vil som følge av dette også ventes å stige og gi støtte til aksjemarkedet.

Nok en gang beholder vi overvekten i aksjer og undervekten i renter i vår investerings-strategi for mai. Seniorstrateg Ole-Morten Nafstad forteller i den korte videoen under hvorfor overvekt i aksjer fortsatt kan være riktig.

Du kan laste ned hele markedssynet for mai her (pdf) >