Overfør penger med pekefingeren

Med Nordeas nye mobilbank kan man enkelt dra og slippe overføringer til mottakerne
13-06-14 11:31 | Digitalbanken | Personlig økonomi

Nordeas nye mobilbank lanseres denne uken. Du kan nå betale regninger og overføre penger ved hjelp av en enkel dra-og-slipp-funksjon. Du kan også legge til bilder av betalingsmottagerne dine, slik at du enkelt kan holde oversikt over hvem du drar pengene til.

Det er ikke sikkert at den nye mobilbanken til Nordea gjør det morsommere å betale regninger, men raskt og enkelt blir det i alle fall.

Nordea har valgt å lage en ny mobilbankapplikasjon for Iphone og Android, for å sikre at mobilbanken er rask og brukeropplevelsen enkel for kundene. – Vi vet at kundene møter oss oftest i mobilbanken og at dette møtet er vårt viktigste kontaktpunkt. Derfor har vi lagt vekt på å lage en mobilbank som er lett å bruke til det folk gjør mest i banken, nemlig sjekke saldo, betale regninger og overføre penger, forteller leder for bankvirksomheten i Nordea Norge, John Sætre.

Den nye applikasjonen ble lansert denne uken og tilbakemeldingene er gode. En bruker skriver: – Dette er som å gå fra Grandiosa til hjemmelagt pizza. Denne appen er mange hakk bedre og treffer både på design og brukervennlighet!

Visste du at:

En mobilbankbruker logger seg i gjennomsnitt på 4 ganger i uken for å sjekke saldo eller betale regninger. Det siste året har mobilbanken passert nettbanken i antall innlogginger og 44 prosent av nordmenn sier at mobilbank har gjort det lettere å være bankkunde. Nordeas mobilapp har mer enn 100 000 brukere.

Kilde: Nordea og Finans Norge