Nå forvalter Nordea et tredels oljefond

Administrerende direktør for Nordea Norge og leder for Wealth Management i Nordea, Gunn Wærsted.
06-09-14 18:20 | Investeringer og marked | Pensjon og sparing

Høsten 2014 nådde Nordea en ny milepæl. Wealth Management i Nordea forvalter nå 250 milliarder euro (tilsvarende 2 000 milliarder norske kroner) for kundene, som er ny rekord.

Midler til forvaltning i Nordea har fordoblet seg siden finanskrisen. Nordea har større netto kapitalinngang fra kundene enn noen av hovedkonkurrentene i Norden og er den klart største kapitalforvalteren i regionen.- Dette er ikke bare en milepæl når det gjelder tall, det er også en milepæl når det gjelder hvordan vi tiltrekker oss og forvalter kundenes sparemidler og investeringer, sier administrerende direktør i Nordea Norge Gunn Wærsted, som også leder Wealth Management i Nordea-konsernet.

- Vi skal oppnå avkastning for kundene gjennom ansvarlige investeringer og ved å tilby de beste spare- og investeringsløsningene. Milepælen bekrefter at dette blir godt mottatt, sier Gunn Wærsted.

Å forvalte en kapital på 250 milliarder euro for kundene er noe som ifølge Gunn Wærsted gjør henne og Nordeas organisasjon både stolte og ydmyke.

- Vi er veldig klar over ansvaret vi har for å sikre og øke de sparemidlene og investeringene som overlates til oss, sier hun.

Alle enhetene i Wealth Management har bidratt til suksessen: Asset Management, Private Banking og Life & Pensions.