Nordea investerer i digitale kundeopplevelser

Nordea ønsker å videre forenkle kundenes digitale hverdag
22-10-14 15:04 | Digitalbanken

Nordea øker IT-investeringene med 30 til 35 prosent hvert år de neste årene for å gi kundene enklere og bedre digitale tjenester.

– Bruk av nye kanaler som chat, mobilbank, nettmøter og sosiale medier er sterkt økende. Vi øker investeringene for å imøtekomme kundenes behov og ønsker, sier Gunn Wærsted, administrerende direktør i Nordea Norge.

Nordea vil øke satsingen på forenkling av kundeløsninger, samtidig som banken skal utvikle nye kjernesystemer og betalingsplattformer. Konsernsjef i Nordea Christian Clausen rapporterte i dag at dette vil innebære en årlig økning i de samlede IT-investeringene på 30 til 35 prosent i de neste fire til fem år.

– Selv om mange kunder fortsatt ønsker å møte oss på et av de 90 kontorene våre ser vi en helt klar økning av kunder som møter oss på mobilen. I dag har vi 2,1 millioner innlogginger i mobilbanken hver måned, sier Gunn Wærsted.

Nordea tilbyr også nettmøter, som gjør at du kan ta møtet med Nordea fra der du er, så lenge du er på nett. Nordea tilbyr nettmøter til både privat- og bedriftskunder, og ni av ti som har hatt nettmøte vil anbefale det til andre.