OD-ungdommen får kortleser på mobilen

28-10-14 15:37 | Digitalbanken | Aktuelt

En av fire av oss har aldri kontanter i lommeboken. Dette går utover pengeinnsamlingsaksjoner som Operasjon Dagsverk. Derfor går Nordea og iZettle sammen om å utstyre 25 OD-deltakere med mobil betalingsløsning.

I morgen er det Operasjon Dagsverk. Denne dagen gir 80 000 ungdommer sitt dagsverk til støtte for utdanning for jenter i Etiopia og Malawi.  – Det blir mindre kontanter i omløp for hvert år som går. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg betalte noe med cash, sier leder for Operasjon Dagsverk, Martin Gukild.

Et samarbeid mellom betalingsløsningen iZettle og Nordea, gjør det mulig for deg å støtte den gode saken, og å betale for OD-bollen med kort. Inntektene fra bolle- og kaffesalget går rett til OD.

- At folk har mindre penger i lommeboken merker vi også konsekvensene av i Operasjon Dagsverk. Ungdommene som selger boller og kaffe rundt om i hele landet møter mange som har lyst til å bidra, men som ikke har kontanter på seg, sier Gukild i Operasjon Dagsverk.