Nordea best på nordiske aksjer

01-12-14 13:32 | Investeringer og marked | Makroøkonomi

Nordea er kåret til beste meglerhus i Norden, og har nå en markedsandel på 16 prosent på nordiske aksjer.

Nordea rangeres nå for første gang som det største meglerhuset i Norden i Prosperas årlige undersøkelse. De fem største meglerhusene for aksjer i Norden er nå: Nordea Markets, SEB, Carnegie, Danske Bank og Handelsbanken.

- Vi er svært ydmyke til denne plasseringen ettersom vi vet hvor skarp konkurransen er og kommer til å være de neste årene, men det er helt klart et veldig oppmuntrende resultat hvor vi får bekreftelse fra kundene på at tjenestene våre er i tråd med det som forventes av en klar leder innen dette segmentet, sier Martin Persson, som leder Global Equities sammen med Gorm Praefke.

Etter fjorårets andreplass har Nordea Equities nå inntatt førsteplassen og er også vinneren av alle de tre underkategoriene Research/Advisory, Execution og Corporate Access. Markedsandel måles basert på provisjonsinntekter fra nordiske aksjer.

I Nordeas nettbank kan man enkelt og effektivt handle børsnoterte aksjer – både norske og utenlandske. Da vil du også få tilgang til Nordeas analyser – utarbeidet av Nordens største team av analytikere.  Les mer om hvordan du går frem her.